This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n3http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n8http://bibframe.org/vocab/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282450%21RIV15-GA0-11410___/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n20http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282450%21RIV15-GA0-11410___
rdf:type
n19:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://www.ped.muni.cz/pedor/2014/cislo-5
dcterms:description
The study compares psychometric parameters of a new questionnaire measuring organizational school climate (so called KUS) with available parameters of the original OCDQ-RS questionnaire developed in the U.S. and its Slovak adaptation. The paper first describes the original OCDQ-RS questionnaire, its Slovak standardization, and the adaptations made to the original for use in the Czech Republic. We compare psychometric parameters of the OCDQ-RS with the Slovak standardized version and the Czech non-standardized version, and describe the data sets of the corresponding samples in the subsequent section. The paper then presents the psychometric analysis and explains why the openness index of climate in the KUS questionnaire was left out compared with the Slovak questionnaire. The last section shows the indikative norms and standard errors of the indexes. Sample comprised 1823 teachers from 77 mainly primary schools with a return rate of at least 70%. The following analytical procedures were used: Item analysis, exploratory factor analysis, supplementary confirmatory factor analysis, Pearson correlation coefficients, Cronbach coefficients, ANOVA and computation of standard error of measurement of climate components. The unit of analysis was the teacher or the school, depending on the analytical needs and possibilities. The KUS questionnaire retained four components: (1) supportive governance behavior, (2) engaged teacher behavior, (3) frustrated teacher behavior, (4) intimate teacher behavior. The fifth component - directive principal's behavior - was substituted by the component strength of governance. All of the components have a good Cronbach coefficient alfa between 0,84 and 0,96. The number of items increased from 34 to 40 compared with the OCDQ-RS. Cílem metodologické studie je představení psychometrických vlastností dotazníku KUS, a to i v porovnání s vlastnostmi originální verze OCDQ-RS a jeho slovenskou adaptací. V úvodní teoretické části je představen dotazník organizačního klimatu škol OCDQ-RS, jeho vznik a slovenská standardizace. Po upřesnění cíle studie následuje představení vzniku a výsledné verze dotazníku KUS, který je úpravou OCDQ-RS. Protože jsou některé výsledky porovnávány se známými psychometrickými vlastnostmi OCDQ-RS z USA, ze slovenské adaptace i nestandardizované české verze, jsou dále charakterizovány odpovídající datové soubory. Následují výsledky psychometrických analýz, diskuse zdůvodňující opuštění souhrnného indexu otevřenosti klimatu v dotazníku KUS oproti OCDQ-RS a orientační normy a odhadované chyby měření jednotlivých indexů KUSu. Po shrnujících závěrech jsou pojmenována i hlavní omezení studie. Výzkumný vzorek tvořilo 1823 učitelů ze 77 převážně základních škol. Návratnost dotazníků za školu byla minimálně 70 %. Data byla analyzována položkovou analýzou podle klasické teorie testů, exploratorní faktorovou analýzou, doplňkově i konfirmatorní faktorovou analýzou. Vnitřní konsistence indexů byla zjišťována pomocí Cronbachova alfa, ANOVA a standardní chyby měření indexů KUSu. Některé analýzy jsou s jednotkou učitel i škola. U dotazníku KUS byly zachovány čtyři indexy: podpora sboru vedením školy, angažovanost učitelů, frustrace učitelů, přátelské vztahy ve sboru. Pátý index direktivity ředitele byl nahrazen konotativně neutrálním pevnost vedení školy. Všechny indexy vykazují dostatečné hodnoty Cronbachova alfa v rozpětí od 0,84 do 0,96. Počet položek byl oproti OCDQ-RS navýšen z 34 na 40. Cílem metodologické studie je představení psychometrických vlastností dotazníku KUS, a to i v porovnání s vlastnostmi originální verze OCDQ-RS a jeho slovenskou adaptací. V úvodní teoretické části je představen dotazník organizačního klimatu škol OCDQ-RS, jeho vznik a slovenská standardizace. Po upřesnění cíle studie následuje představení vzniku a výsledné verze dotazníku KUS, který je úpravou OCDQ-RS. Protože jsou některé výsledky porovnávány se známými psychometrickými vlastnostmi OCDQ-RS z USA, ze slovenské adaptace i nestandardizované české verze, jsou dále charakterizovány odpovídající datové soubory. Následují výsledky psychometrických analýz, diskuse zdůvodňující opuštění souhrnného indexu otevřenosti klimatu v dotazníku KUS oproti OCDQ-RS a orientační normy a odhadované chyby měření jednotlivých indexů KUSu. Po shrnujících závěrech jsou pojmenována i hlavní omezení studie. Výzkumný vzorek tvořilo 1823 učitelů ze 77 převážně základních škol. Návratnost dotazníků za školu byla minimálně 70 %. Data byla analyzována položkovou analýzou podle klasické teorie testů, exploratorní faktorovou analýzou, doplňkově i konfirmatorní faktorovou analýzou. Vnitřní konsistence indexů byla zjišťována pomocí Cronbachova alfa, ANOVA a standardní chyby měření indexů KUSu. Některé analýzy jsou s jednotkou učitel i škola. U dotazníku KUS byly zachovány čtyři indexy: podpora sboru vedením školy, angažovanost učitelů, frustrace učitelů, přátelské vztahy ve sboru. Pátý index direktivity ředitele byl nahrazen konotativně neutrálním pevnost vedení školy. Všechny indexy vykazují dostatečné hodnoty Cronbachova alfa v rozpětí od 0,84 do 0,96. Počet položek byl oproti OCDQ-RS navýšen z 34 na 40.
dcterms:title
Klima učitelského sboru : úprava dotazníku OCDQ-RS pro podmínky českých škol Organizational climate of schools: Adaptation of questionnaire OCDQ-RS for condition of Czech schools Klima učitelského sboru : úprava dotazníku OCDQ-RS pro podmínky českých škol
skos:prefLabel
Klima učitelského sboru : úprava dotazníku OCDQ-RS pro podmínky českých škol Organizational climate of schools: Adaptation of questionnaire OCDQ-RS for condition of Czech schools Klima učitelského sboru : úprava dotazníku OCDQ-RS pro podmínky českých škol
skos:notation
RIV/00216208:11410/14:10282450!RIV15-GA0-11410___
n4:aktivita
n16:P
n4:aktivity
P(GAP407/11/1556)
n4:cisloPeriodika
5
n4:dodaniDat
n20:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n15:2465191 n15:3418650
n4:druhVysledku
n17:J
n4:duvernostUdaju
n11:S
n4:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
24313
n4:idVysledku
RIV/00216208:11410/14:10282450
n4:jazykVysledku
n9:cze
n4:klicovaSlova
factor analysis; standardization; organisational climate of schools; KUS; OCDQ-RS
n4:klicoveSlovo
n14:KUS n14:organisational%20climate%20of%20schools n14:OCDQ-RS n14:factor%20analysis n14:standardization
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[8B43AA49F744]
n4:nazevZdroje
Pedagogická orientace
n4:obor
n13:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:projekt
n6:GAP407%2F11%2F1556
n4:rokUplatneniVysledku
n20:2014
n4:svazekPeriodika
24
n4:tvurceVysledku
Chvál, Martin Urbánek, Petr
s:issn
1211-4669
s:numberOfPages
26
n8:doi
10.5817/PedOr2014-5-778
n3:organizacniJednotka
11410