This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10281497%21RIV15-MSM-11410___/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10281497%21RIV15-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_1_01.pdf
dcterms:description
Postkomunistické země střední Evropy MINUS SIGN Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko a Slovinsko - se po druhé světové válce ocitly ve sféře sovětského vlivu, který trval až do konce osmdesátých let 20. století, kdy se vláda komunismu zhroutila. Všechny země se tak na začátku devadesátých let ocitly v období hluboké společenské transformace. V současné době tyto země charakterizuje společná snaha o dokončení transformace všech složek společenského systému a o vytvoření koherentní fungující demokratické společnosti. Stále však tyto země vykazují určitá specifika, která je v některých ohledech odlišují od ostatních zemí staré Evropy dodnes. Analýza stávajícího stavu legislativních prostředí domácího vzdělávání v postkomunistických zemích střední Evropy odhalila řadu podobností, které lze v těchto zemích v přístupu k dané problematice identifikovat. Na druhou stranu byly zjištěny významné odlišnosti, které ukazují na to, že nezávisle na podobných zkušenostech a regionální blízkosti se jedná o svébytné státy, které k řešení různých problémů a výzev přistupují autonomně. Postkomunistické země střední Evropy MINUS SIGN Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko a Slovinsko - se po druhé světové válce ocitly ve sféře sovětského vlivu, který trval až do konce osmdesátých let 20. století, kdy se vláda komunismu zhroutila. Všechny země se tak na začátku devadesátých let ocitly v období hluboké společenské transformace. V současné době tyto země charakterizuje společná snaha o dokončení transformace všech složek společenského systému a o vytvoření koherentní fungující demokratické společnosti. Stále však tyto země vykazují určitá specifika, která je v některých ohledech odlišují od ostatních zemí staré Evropy dodnes. Analýza stávajícího stavu legislativních prostředí domácího vzdělávání v postkomunistických zemích střední Evropy odhalila řadu podobností, které lze v těchto zemích v přístupu k dané problematice identifikovat. Na druhou stranu byly zjištěny významné odlišnosti, které ukazují na to, že nezávisle na podobných zkušenostech a regionální blízkosti se jedná o svébytné státy, které k řešení různých problémů a výzev přistupují autonomně. The post-communist countries of Central Europe - the Czech Re-public, Slovakia, Poland, Hungary, and Slovenia - after the Second World War found themselves in the sphere of Soviet influence which lasted until the end of the 1980s when the Communist governments collapsed. All the countries have experienced profound social transformation at the beginning of the 1990s. Currently, they are characterized by joint efforts to complete the transformation of all the components of economy and the social system and to create a functional democratic system. Despite tremendous progress the observed countries are still different from countries of %22Old Europe%22 in many aspects. The analysis of the current state of legislation con-cerning the home education in the post-communist countries of Central Europe confirmed many similarities. However, significant differences among them were also detected. This shows that regardless of the similar experience the individual states are dealing autonomously with similar problems and challenges.
dcterms:title
Domácí vzdělávání a legislativa: Studie postkomunistických států střední Evropy Domácí vzdělávání a legislativa: Studie postkomunistických států střední Evropy Home Schooling and Legislation: A Study of Post-Communist States of Central Europe
skos:prefLabel
Home Schooling and Legislation: A Study of Post-Communist States of Central Europe Domácí vzdělávání a legislativa: Studie postkomunistických států střední Evropy Domácí vzdělávání a legislativa: Studie postkomunistických států střední Evropy
skos:notation
RIV/00216208:11410/14:10281497!RIV15-MSM-11410___
n3:aktivita
n14:I
n3:aktivity
I
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n9:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n4:6260047
n3:druhVysledku
n13:J
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
12153
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/14:10281497
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
Central Europe; legislation; individual education; home education
n3:klicoveSlovo
n12:Central%20Europe n12:legislation n12:home%20education n12:individual%20education
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[4FEE8ADF3FD3]
n3:nazevZdroje
Orbis scholae
n3:obor
n16:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2014
n3:svazekPeriodika
8
n3:tvurceVysledku
Kostelecká, Yvona
s:issn
1802-4637
s:numberOfPages
18
n15:organizacniJednotka
11410