This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n8http://bibframe.org/vocab/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10227319%21RIV15-MSM-11410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10227319%21RIV15-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/PedOr14_1_p58_Ctenarska_Jezkova.pdf
dcterms:description
The aim of the study is to describe the development of reading literacy in Germany from PISA 2000 to PISA 2009. Since PISA 2000, reading literacy has been a current topic of German educational policy and it has also been the interest of general public. After a short theoretical introduction, the paper focuses on analyzing the students' results in reading literacy from 2000 to 2009, stressing the crosssections such as the diff erence between the students of good and poor performance, diff erences related to social origin or gender and differences between German students and immigrants. In the next part, the main educational policy measures how to improve students' reading literacy are presented. In the summary, the paper reviews the development of reading literacy in Germany during the stated period. The study contains a partial comparison with the situation in the Czech Republic. Cílem studie je charakterizovat vývoj čtenářské gramotnosti v Německu od výzkumu PISA 2000 do výzkumu PISA 2009. Po teoretickém vstupu jsou ve studii uvedeny komentované výsledky německých žáků ve čtenářské gramotnosti od roku 2000 do roku 2009, s důrazem na dílčí oblasti této problematiky: rozdíly mezi dobrými a slabými žáky, rozdíly z hlediska sociálního původu, rozdíly mezi pohlavími, rozdíly mezi žáky německými a imigranty. V další části jsou představena hlavní opatření vzdělávací politiky zaměřená na zlepšení čtenářské gramotnosti žáků. Ve shrnutí je stručně bilancován vývoj čtenářské gramotnosti v Německu za dané období. Studie obsahuje částečné porovnání se situací v České republice. Cílem studie je charakterizovat vývoj čtenářské gramotnosti v Německu od výzkumu PISA 2000 do výzkumu PISA 2009. Po teoretickém vstupu jsou ve studii uvedeny komentované výsledky německých žáků ve čtenářské gramotnosti od roku 2000 do roku 2009, s důrazem na dílčí oblasti této problematiky: rozdíly mezi dobrými a slabými žáky, rozdíly z hlediska sociálního původu, rozdíly mezi pohlavími, rozdíly mezi žáky německými a imigranty. V další části jsou představena hlavní opatření vzdělávací politiky zaměřená na zlepšení čtenářské gramotnosti žáků. Ve shrnutí je stručně bilancován vývoj čtenářské gramotnosti v Německu za dané období. Studie obsahuje částečné porovnání se situací v České republice.
dcterms:title
Reading literacy in Germany from the PISA perspective Čtenářská gramotnost v Německu z pohledu výzkumů PISA Čtenářská gramotnost v Německu z pohledu výzkumů PISA
skos:prefLabel
Reading literacy in Germany from the PISA perspective Čtenářská gramotnost v Německu z pohledu výzkumů PISA Čtenářská gramotnost v Německu z pohledu výzkumů PISA
skos:notation
RIV/00216208:11410/14:10227319!RIV15-MSM-11410___
n5:aktivita
n14:I
n5:aktivity
I
n5:cisloPeriodika
1
n5:dodaniDat
n10:2015
n5:domaciTvurceVysledku
n16:8724229
n5:druhVysledku
n15:J
n5:duvernostUdaju
n18:S
n5:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
9339
n5:idVysledku
RIV/00216208:11410/14:10227319
n5:jazykVysledku
n9:cze
n5:klicovaSlova
lower secondary school; educational policy; reading literacy; international comparative research
n5:klicoveSlovo
n6:educational%20policy n6:international%20comparative%20research n6:reading%20literacy n6:lower%20secondary%20school
n5:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n5:kontrolniKodProRIV
[341995493C10]
n5:nazevZdroje
Pedagogická orientace
n5:obor
n13:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:rokUplatneniVysledku
n10:2014
n5:svazekPeriodika
24
n5:tvurceVysledku
Ježková, Věra
s:issn
1211-4669
s:numberOfPages
19
n8:doi
10.5817/PedOr2014-1-58
n19:organizacniJednotka
11410