This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10218283%21RIV15-MSM-11410___/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10218283%21RIV15-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=1498
dcterms:description
Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru %22Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání%22. Představuje výsledky kvantitativního dotazníkového šetření, jehož cílem bylo přispět k současnému poznání v oblasti přesvědčení českých učitelů. Výzkum zjišťoval, do jaké míry čeští učitelé považují za žádoucí měnit obsah a metody vzdělávání tak, aby lépe vyhovovaly potřebám současné společnosti, a jaké jsou jejich postoje k těm aspektům kurikulární reformy, které jsou v českém pedagogickém prostředí nové. Do výzkumu bylo zařazeno celkem 553 učitelů ze 128 základních škol. Výzkum ukázal rozdíl v přesvědčeních učitelů 1. a 2. stupně povinného vzdělávání a rozdíly v postoji ke změnám a autonomii v závislosti na věku. Nejvyšší míra shody mezi učiteli panuje v otázkách potřebnosti spolupráce v pedagogickém sboru a potřebnosti konstruktivistických přístupů. Největší rozpory naopak panují v otázkách týkajících se úlohy základní školy a v postojích k autonomii učitelů. Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru %22Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání%22. Představuje výsledky kvantitativního dotazníkového šetření, jehož cílem bylo přispět k současnému poznání v oblasti přesvědčení českých učitelů. Výzkum zjišťoval, do jaké míry čeští učitelé považují za žádoucí měnit obsah a metody vzdělávání tak, aby lépe vyhovovaly potřebám současné společnosti, a jaké jsou jejich postoje k těm aspektům kurikulární reformy, které jsou v českém pedagogickém prostředí nové. Do výzkumu bylo zařazeno celkem 553 učitelů ze 128 základních škol. Výzkum ukázal rozdíl v přesvědčeních učitelů 1. a 2. stupně povinného vzdělávání a rozdíly v postoji ke změnám a autonomii v závislosti na věku. Nejvyšší míra shody mezi učiteli panuje v otázkách potřebnosti spolupráce v pedagogickém sboru a potřebnosti konstruktivistických přístupů. Největší rozpory naopak panují v otázkách týkajících se úlohy základní školy a v postojích k autonomii učitelů. This article presents the main results of a study of the professional convictions of teachers at basic school and students at faculties training future teachers undertaken as part of the research plan, The Teaching Profession and Changing Demands on Education in 2011. (Limitations of space mean we cannot present the whole survey and its results here. We therefore focus just on the main findings from the quantitative part of the study. Answers to the individual research questions will be presented in detail separately). The study was motivated by interest in gaining a better understanding of how teachers today think about their work. In the last decades society has been undergoing fundamental change and with it change in the demands on the work of the teacher. The curricular reform taking place in Czech basic schools has been placing a range of new demands on teachers. Increasing demands are affecting all the major areas of the teacher's activity. Teachers now have to keep up with more comprehensively conceived educational goals (not only the traditional stress on the sum of knowledge), focus on meaningful content of teaching material, the active input of the pupil and co-operative forms of teaching, approaches geared to the individuality of the pupils, emphasis on team work in the frame of the teaching staff, and co-operation with parents and other social partners of the school. The study aimed to contribute to the understanding of teachers today, identifying their opinions, convictions and values. One important task was to look for answers to the question of whether contemporary teachers see the need for the changes and whether they identify with the aspects of curricular reform that are new and have no tradition in the Czech school.The authors of the study hope that it will assist in a better understanding of the potential obstacles to realisation of the curricular reform, and more broadly the adaptation of the Czech school to the changing needs of modern society.
dcterms:title
Profesní přesvědčení učitelů základních škol a studentů fakult připravujících budoucí učitele The Professional Convictions of Teachers at Basic (Elementary) Schools and of Students at Faculties Training Future Teachers Profesní přesvědčení učitelů základních škol a studentů fakult připravujících budoucí učitele
skos:prefLabel
Profesní přesvědčení učitelů základních škol a studentů fakult připravujících budoucí učitele The Professional Convictions of Teachers at Basic (Elementary) Schools and of Students at Faculties Training Future Teachers Profesní přesvědčení učitelů základních škol a studentů fakult připravujících budoucí učitele
skos:notation
RIV/00216208:11410/14:10218283!RIV15-MSM-11410___
n3:aktivita
n14:Z
n3:aktivity
Z(MSM0021620862)
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n12:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n13:8890889 n13:5631017 n13:5051851
n3:druhVysledku
n6:J
n3:duvernostUdaju
n11:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
40053
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/14:10218283
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
curricular reform; compulsory education; professional convictions of the teacher
n3:klicoveSlovo
n4:compulsory%20education n4:curricular%20reform n4:professional%20convictions%20of%20the%20teacher
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[CC85AFB6ED84]
n3:nazevZdroje
Pedagogika
n3:obor
n18:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
5
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2014
n3:svazekPeriodika
64
n3:tvurceVysledku
Spilková, Vladimíra Hanzák, Tomáš Simonová, Jaroslava Straková, Jana Friedlaenderová, Hana
n3:zamer
n19:MSM0021620862
s:issn
0031-3815
s:numberOfPages
32
n5:organizacniJednotka
11410