This HTML5 document contains 51 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10195580%21RIV14-MSM-11410___/
n9https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10195580%21RIV14-MSM-11410___
rdf:type
n15:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Using the methods of theoretical and empirical pedagogical research, the collective monograph aim to map the values that influence children in the Czech Republic and which anchor the world of current children and the way they experience matters. The chapter 1offers a comprehensive study that starts with the bases of the search for children's values; from there it proceeds to map individual expressions of children's values as well as their pedagogical consequences. The chapter 2 offers a qualitative study aimed at the notion and feeling of happiness as understood and perceived by the children, pupils of the 2nd, 3rd, and 4th grade. The key question dealt with the chapter 3 is the quality of values, value preferences and the influence these preferences have on children when choosing their role models and ideals. The research group is composed of the pupils from the 4th and the 5th grade from the basic school. The pupils were approached in the years 1994, 2000, and 2012. The chapter 4 focuses on teachers' perception of children and childhood in comparison with previous generations of pupils as well as on the values that children give preference to now and also in consideration to their future as adults. Once again, the age group in question includes preschool and younger school-age pupils. The chapter also asks questions related to the basic feelings that the current globalised world evokes in children. Kolektivní monografie se metodami teoretického a empirického pedagogického výzkumu pokoušejí zmapovat hodnoty, které dítě a dětství v České republice ovlivňují a které ukotvují současný dětský svět a dětské prožívání. Kapitola 1 poskytuje přehledovou studií, která postupuje od východisek hledání hodnoty dítěte, přes zjišťování jednotlivých hodnotových vyjádření dítěte, až po jejich pedagogické důsledky. Kapitola 2 zpracovává kvalitativní šetření zacílené na pojem a pocit štěstí, jak mu rozumějí a jak jej pociťují děti, žáci 2., 3. a 4. třídy základní školy. Klíčovou otázkou pro kapitolu 3 je kvalita hodnot, hodnotové preference a vlivu těchto preferencí při volbě vzoru a ideálu u dětí. Zkoumanou skupinou jsou žáci 4. a 5. ročníku základní školy, kteří byli oslovováni v letech 1994, 2000 a 2012. Kapitola 4 se zabývá jak pohledem učitelů na děti a dětství v porovnání s předchozími žákovskými generacemi, opět věkové skupiny předškolních a mladších školních dětí, tak hodnotami, které děti upřednostňují pro sebe v současnosti i ve výhledu na svou vlastní budoucnost dospělého člověka. Zahrnuje i tázání se po základním pocitu, který děti mají ze současného globalizujícího se světa. Kolektivní monografie se metodami teoretického a empirického pedagogického výzkumu pokoušejí zmapovat hodnoty, které dítě a dětství v České republice ovlivňují a které ukotvují současný dětský svět a dětské prožívání. Kapitola 1 poskytuje přehledovou studií, která postupuje od východisek hledání hodnoty dítěte, přes zjišťování jednotlivých hodnotových vyjádření dítěte, až po jejich pedagogické důsledky. Kapitola 2 zpracovává kvalitativní šetření zacílené na pojem a pocit štěstí, jak mu rozumějí a jak jej pociťují děti, žáci 2., 3. a 4. třídy základní školy. Klíčovou otázkou pro kapitolu 3 je kvalita hodnot, hodnotové preference a vlivu těchto preferencí při volbě vzoru a ideálu u dětí. Zkoumanou skupinou jsou žáci 4. a 5. ročníku základní školy, kteří byli oslovováni v letech 1994, 2000 a 2012. Kapitola 4 se zabývá jak pohledem učitelů na děti a dětství v porovnání s předchozími žákovskými generacemi, opět věkové skupiny předškolních a mladších školních dětí, tak hodnotami, které děti upřednostňují pro sebe v současnosti i ve výhledu na svou vlastní budoucnost dospělého člověka. Zahrnuje i tázání se po základním pocitu, který děti mají ze současného globalizujícího se světa.
dcterms:title
Nahlížení do světa dětí Nahlížení do světa dětí Insights from the world of children
skos:prefLabel
Insights from the world of children Nahlížení do světa dětí Nahlížení do světa dětí
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10195580!RIV14-MSM-11410___
n15:predkladatel
n16:orjk%3A11410
n3:aktivita
n18:Z
n3:aktivity
Z(MSM0021620862)
n3:dodaniDat
n8:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n5:3979997 n5:6305180 n5:1292676 n5:7224311
n3:druhVysledku
n21:B
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
90466
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10195580
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
symbol; happiness; value preferences; pupil at primary school; pre-school child; Childhood
n3:klicoveSlovo
n4:happiness n4:pupil%20at%20primary%20school n4:Childhood n4:symbol n4:pre-school%20child n4:value%20preferences
n3:kontrolniKodProRIV
[144420A2DCDF]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Nahlížení do světa dětí
n3:obor
n17:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
4
n3:pocetStranKnihy
226
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2013
n3:tvurceVysledku
Opravilová, Eva Bravená, Noemi Hejlová, Helena Uhlířová, Jana
n3:zamer
n10:MSM0021620862
s:numberOfPages
226
n20:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
n9:isbn
978-80-7290-640-6
n19:organizacniJednotka
11410