This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194973%21RIV14-MSM-11410___/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194973%21RIV14-MSM-11410___
rdf:type
n5:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The Bologna process can be understood as the result of a continuation of a series of European conferences while certain policy decisions aimed at the creation of the European Higher Education Area. It is commonly characterized as an agreement , resp. voluntary initiative especially in Europe , as well as some non-European countries ( eg Armenia , Georgia ) who wish to improve accessibility, attractiveness and quality of higher education and to create a European Higher Education Area ( EHEA) . The Bologna process is derived and is derived from the Bologna Declaration (1999 ) , based from a number of documents that had preceded it . Education ministers of the participating countries of the Bologna process agreed to meet regularly in order to further develop and coordinate matters relating to the European Higher education. The creation of a European area of higher education , its sequel a further operation requires constant support, supervision and adaptation constantly changing educational needs. It is also necessary to continuously respond the dynamically changing conditions in which higher education takes place. The Bologna Process aims to make European higher education more mutually compatible and comparable to increase its competitiveness and attractive for Europeans and citizens of other countries and continents. It represents the most systematic and extensive reform efforts in the European Higher education. Some authors in the context of the Bologna process, talk about the transformation of paradigms in tertiary education. Boloňský proces lze chápat jako výsledek a pokračování řady evropských konferencí a zároveň určitých politických rozhodnutí směřujících k vytvoření tzv. evropského vysokoškolského prostoru. Běžně se charakterizuje jako dohoda, resp. dobrovolná iniciativa zejména evropských, ale i některých mimoevropských států (např. Arménie, Gruzie), které chtějí zvýšit dostupnost, přitažlivost a kvalitu vysokoškolského vzdělávání a vytvořit Evropskou oblast vysokoškolského vzdělávání (EHEA). Boloňský proces se odvozuje a odvíjí od Boloňské deklarace (1999), která vychází z celé řady dokumentů, jež ji předcházely. Ministři školství účastnických zemí Boloňského procesu se dohodli, že se budou pravidelně setkávat, aby mohli dále rozpracovávat a koordinovat záležitosti týkající se evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání. Vytvoření evropského prostoru vysokého školství, jeho pokračování a další fungování totiž vyžaduje trvalou podporu, pozornost a přizpůsobování se neustále se měnícím vzdělávacím potřebám. Zároveň je nutné průběžně reagovat na dynamicky se proměňující podmínky, ve kterých se vysokoškolské vzdělávání uskutečňuje. Boloňský proces usiluje o to, aby se evropské vysoké školství stalo vzájemně kompatibilní a srovnatelné, aby se zvýšila jeho konkurenceschopnost a atraktivita pro Evropany i občany dalších zemí a kontinentů. Představuje nejsystematičtější a nejrozsáhlejší reformní úsilí v oblasti evropského vysokoškolského vzdělávání. Někteří autoři v souvislosti s Boloňským procesem hovoří o proměně paradigmat v oblasti terciárního vzdělávání. Boloňský proces lze chápat jako výsledek a pokračování řady evropských konferencí a zároveň určitých politických rozhodnutí směřujících k vytvoření tzv. evropského vysokoškolského prostoru. Běžně se charakterizuje jako dohoda, resp. dobrovolná iniciativa zejména evropských, ale i některých mimoevropských států (např. Arménie, Gruzie), které chtějí zvýšit dostupnost, přitažlivost a kvalitu vysokoškolského vzdělávání a vytvořit Evropskou oblast vysokoškolského vzdělávání (EHEA). Boloňský proces se odvozuje a odvíjí od Boloňské deklarace (1999), která vychází z celé řady dokumentů, jež ji předcházely. Ministři školství účastnických zemí Boloňského procesu se dohodli, že se budou pravidelně setkávat, aby mohli dále rozpracovávat a koordinovat záležitosti týkající se evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání. Vytvoření evropského prostoru vysokého školství, jeho pokračování a další fungování totiž vyžaduje trvalou podporu, pozornost a přizpůsobování se neustále se měnícím vzdělávacím potřebám. Zároveň je nutné průběžně reagovat na dynamicky se proměňující podmínky, ve kterých se vysokoškolské vzdělávání uskutečňuje. Boloňský proces usiluje o to, aby se evropské vysoké školství stalo vzájemně kompatibilní a srovnatelné, aby se zvýšila jeho konkurenceschopnost a atraktivita pro Evropany i občany dalších zemí a kontinentů. Představuje nejsystematičtější a nejrozsáhlejší reformní úsilí v oblasti evropského vysokoškolského vzdělávání. Někteří autoři v souvislosti s Boloňským procesem hovoří o proměně paradigmat v oblasti terciárního vzdělávání.
dcterms:title
BOLOŇSKÝ PROCES A JEHO DOPADY NA STRUKTUROVANÁ STUDIA UČITELSTVÍ The Bologna process and its effects on structured programs for teachers BOLOŇSKÝ PROCES A JEHO DOPADY NA STRUKTUROVANÁ STUDIA UČITELSTVÍ
skos:prefLabel
BOLOŇSKÝ PROCES A JEHO DOPADY NA STRUKTUROVANÁ STUDIA UČITELSTVÍ BOLOŇSKÝ PROCES A JEHO DOPADY NA STRUKTUROVANÁ STUDIA UČITELSTVÍ The Bologna process and its effects on structured programs for teachers
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10194973!RIV14-MSM-11410___
n5:predkladatel
n19:orjk%3A11410
n3:aktivita
n21:Z
n3:aktivity
Z(MSM0021620862)
n3:dodaniDat
n16:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n9:5638852 n9:1549243 n9:8400105
n3:druhVysledku
n11:B
n3:duvernostUdaju
n20:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
63721
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10194973
n3:jazykVysledku
n15:cze
n3:klicovaSlova
structured teacher education; impact of the Bologna process; The Bologna proces
n3:klicoveSlovo
n4:impact%20of%20the%20Bologna%20process n4:structured%20teacher%20education n4:The%20Bologna%20proces
n3:kontrolniKodProRIV
[215DD77F2CCD]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
BOLOŇSKÝ PROCES A JEHO DOPADY NA STRUKTUROVANÁ STUDIA UČITELSTVÍ
n3:obor
n18:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetStranKnihy
189
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2013
n3:tvurceVysledku
Bendl, Stanislav Zvírotský, Michal Voňková, Hana
n3:zamer
n12:MSM0021620862
s:numberOfPages
189
n13:hasPublisher
Nakladatelství UK PedF
n17:isbn
978-80-7290-703-8
n14:organizacniJednotka
11410