This HTML5 document contains 50 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n21http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194375%21RIV14-GA0-11410___/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194375%21RIV14-GA0-11410___
rdf:type
n8:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The chapter summarises results of qualitative research based on interviews with 26 mathematics teachers whose gaol was to find out which parts of primary mathematics are seen by teachers as critical from the point of view of pupils. For each identified critical place, the nature of pupils' problems and their possible causes are given (from the teachers' viewpoint) and didactic approaches the teachers use to overcome these problems are described. Kapitola shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s 26 učiteli matematiky, jehož cílem bylo zjistit, které partie matematiky základní školy učitelé vidí jako kritické místo z hlediska žáků. U každého identifikovaného kritického místa je zmíněna povaha žákovských obtíží a jejich příčiny tak, jak je vidí učitelé. Současně jsou popsány didaktické přístupy, které učitelé podle svých slov k překonávání obtíží využívají. Kapitola shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s 26 učiteli matematiky, jehož cílem bylo zjistit, které partie matematiky základní školy učitelé vidí jako kritické místo z hlediska žáků. U každého identifikovaného kritického místa je zmíněna povaha žákovských obtíží a jejich příčiny tak, jak je vidí učitelé. Současně jsou popsány didaktické přístupy, které učitelé podle svých slov k překonávání obtíží využívají.
dcterms:title
Critical places of mathematics at the primary schools in the discourse of teachers Kritická místa matematiky na 1. stupni základní školy v diskurzu učitelů Kritická místa matematiky na 1. stupni základní školy v diskurzu učitelů
skos:prefLabel
Critical places of mathematics at the primary schools in the discourse of teachers Kritická místa matematiky na 1. stupni základní školy v diskurzu učitelů Kritická místa matematiky na 1. stupni základní školy v diskurzu učitelů
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10194375!RIV14-GA0-11410___
n8:predkladatel
n9:orjk%3A11410
n3:aktivita
n5:P n5:I
n3:aktivity
I, P(GAP407/11/1740)
n3:dodaniDat
n15:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n11:9031367 n11:5833507
n3:druhVysledku
n19:C
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n20:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
83755
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10194375
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
didactic approaches; area and circumference; arithmetical operations; rounding; construction tasks; word problems; mathematics teachers; critical places of mathematics
n3:klicoveSlovo
n4:critical%20places%20of%20mathematics n4:mathematics%20teachers n4:word%20problems n4:area%20and%20circumference n4:arithmetical%20operations n4:construction%20tasks n4:rounding n4:didactic%20approaches
n3:kontrolniKodProRIV
[2A96BF8CD13B]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
n3:obor
n14:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
358
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n18:GAP407%2F11%2F1740
n3:rokUplatneniVysledku
n15:2013
n3:tvurceVysledku
Jirotková, Darina Kloboučková, Jaroslava
s:numberOfPages
43
n21:hasPublisher
Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta
n13:isbn
978-80-7290-723-6
n16:organizacniJednotka
11410