This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194192%21RIV14-MSM-11410___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13https://schema.org/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194192%21RIV14-MSM-11410___
rdf:type
n12:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Od roku 2007 je na základních a středních školách v ČR environmentální vzdělávání povinné. Environmentální výchova je zařazena jako průřezové téma, na jehož realizaci se mají podílet učitelé všech aprobací, nejen učitelé přírodních věd jako je biologie nebo zeměpis. Učitelé sami někdy nemají ekologické vzdělání. Jistě, existuje celá řad metodických příruček, která učitele navádí jak mají vyučovat. Cílem tohoto autorského počinu bylo napsat knihu určenou pedagogickým pracovníkům a dalším odborníkům jiných profesí (laikům z pohledu ekologie a přírodních věd), která by byla srozumitelná, vhodného rozsahu, zároveň věcně správná a aktuální. Předkládaná kniha se skládá ze tří logicky na sebe navazujících částí: Ekologie, Environmentalistiky a Environmentální výchovy. V každé z těchto částí jsou informace a fakta proložena vyprávěním a příběhy (storytelling). Dílčí nitky příběhů vytvářejí konstrukty, na které lze později aplikovat jiné situace a jiná data. Ekologické zákonitosti a principy jsou vysvětlovány na příbězích modelových organismů. Environmentální problematiku přibližují příběhy ochránců přírody. A Environmentální výchovu příběhy ze škol a dalších vzdělávacích institucí. Celý text je protkán nápady, jak při výkladu daného tématu %22zpestřit vyučování%22, ty vedou k přemýšlení a diskusi. A také jsou v něm doporučení další činností, např. na exkurze, shlédnutí filmu práci s edukačními programy apod. Autor inovativně navazuje na nové trendy v environmentální výchově, především se věnuje nově schválené metodické podpoře environmentální výchovy Doporučeným očekávaným výstupům (Pastorová, 2011). Upozorňuje na zajímavé didaktické inovace, např. na Dobré otázky (Sullivan, Lilburnová, 2010), metodu rozdělení skupiny do týmů Semafor (Jančaříková, Scholleová, ). Nezanedbává ani hodnocení a představuje v této profesní skupině málo známou metodu Implicitních asociací (Greenwald et al., 1998). Značná část předkládaných informací je podložena výzkumnou prací autorky. Environmental education has been compulsory in Czech primary and secondary schools since 2007. Environmental education became one of the so called core cross curricular topics in 2007. This means the topic should be approached by teachers of all different subjects taught at primary and secondary schools, not only by teachers of Biology and Geography. This in fact means that teachers are responsible for handing over information and knowledge they know very little, or nothing about. Of course there are a variety of methodological handbooks whose aim is to offer advice to teachers on how to teach these issues. These methodological handbooks offer short-term as well as long-term projects, suggestions for activities in the wood, in the garden, or methodological approaches (e.g. eco games). However, the experience of the author of this paper from her meetings with in-service teachers - students of combined study at the Faculty of Education - shows that they lack basic understanding of the issue. The aim of the author's activity was to write a book for teachers as well as for specialists in other professions (non-experts in ecology, environmental studies and natural sciences) that would be comprehensible, readable, with appropriate content yet factually correct and up-to-date. The presented book consists of three consequent parts: Ecology, Environmental Studies and Environmental Education. Each of the parts not only offers information and facts but also stories, storylines and narratives. There are also suggestions for follow-up activities, e.g. excursions, films, educational programmes etc. These provide a deeper and more complex insight into the issue. The author innovatively builds on new trends in environmental education. Od roku 2007 je na základních a středních školách v ČR environmentální vzdělávání povinné. Environmentální výchova je zařazena jako průřezové téma, na jehož realizaci se mají podílet učitelé všech aprobací, nejen učitelé přírodních věd jako je biologie nebo zeměpis. Učitelé sami někdy nemají ekologické vzdělání. Jistě, existuje celá řad metodických příruček, která učitele navádí jak mají vyučovat. Cílem tohoto autorského počinu bylo napsat knihu určenou pedagogickým pracovníkům a dalším odborníkům jiných profesí (laikům z pohledu ekologie a přírodních věd), která by byla srozumitelná, vhodného rozsahu, zároveň věcně správná a aktuální. Předkládaná kniha se skládá ze tří logicky na sebe navazujících částí: Ekologie, Environmentalistiky a Environmentální výchovy. V každé z těchto částí jsou informace a fakta proložena vyprávěním a příběhy (storytelling). Dílčí nitky příběhů vytvářejí konstrukty, na které lze později aplikovat jiné situace a jiná data. Ekologické zákonitosti a principy jsou vysvětlovány na příbězích modelových organismů. Environmentální problematiku přibližují příběhy ochránců přírody. A Environmentální výchovu příběhy ze škol a dalších vzdělávacích institucí. Celý text je protkán nápady, jak při výkladu daného tématu %22zpestřit vyučování%22, ty vedou k přemýšlení a diskusi. A také jsou v něm doporučení další činností, např. na exkurze, shlédnutí filmu práci s edukačními programy apod. Autor inovativně navazuje na nové trendy v environmentální výchově, především se věnuje nově schválené metodické podpoře environmentální výchovy Doporučeným očekávaným výstupům (Pastorová, 2011). Upozorňuje na zajímavé didaktické inovace, např. na Dobré otázky (Sullivan, Lilburnová, 2010), metodu rozdělení skupiny do týmů Semafor (Jančaříková, Scholleová, ). Nezanedbává ani hodnocení a představuje v této profesní skupině málo známou metodu Implicitních asociací (Greenwald et al., 1998). Značná část předkládaných informací je podložena výzkumnou prací autorky.
dcterms:title
Ekologie čtená podruhé Ecologie - Ecology Second reading (restorytelling) Ekologie čtená podruhé
skos:prefLabel
Ekologie čtená podruhé Ekologie čtená podruhé Ecologie - Ecology Second reading (restorytelling)
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10194192!RIV14-MSM-11410___
n12:predkladatel
n15:orjk%3A11410
n4:aktivita
n11:I
n4:aktivity
I
n4:dodaniDat
n10:2014
n4:domaciTvurceVysledku
n18:5931312
n4:druhVysledku
n16:B
n4:duvernostUdaju
n9:S
n4:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
72161
n4:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10194192
n4:jazykVysledku
n20:cze
n4:klicovaSlova
Environmental research; storytelling; narrative method; Environmental Education; Environmental; Ecology
n4:klicoveSlovo
n5:Ecology n5:Environmental%20research n5:Environmental%20Education n5:storytelling n5:Environmental n5:narrative%20method
n4:kontrolniKodProRIV
[AE55CC029DE4]
n4:mistoVydani
Praha
n4:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n4:nazevZdroje
Ekologie čtená podruhé
n4:obor
n8:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetStranKnihy
197
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n10:2013
n4:tvurceVysledku
Jančaříková, Kateřina
s:numberOfPages
197
n17:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
n13:isbn
978-80-7290-713-7
n14:organizacniJednotka
11410