This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10193415%21RIV14-GA0-11410___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10193415%21RIV14-GA0-11410___
rdf:type
skos:Concept n10:Vysledek
dcterms:description
Kapitola mapuje, jak učitelé matematiky 2. stupně hovoří o psychických procesech souvisejících s učením a zda některé z nich spojují s problémy v matematice. Nepřekvapuje, že za klíčové považují učitelé porozumění a dlouhodobé uchování učiva v paměti. Překvapivější je zjištění, jaký důraz při tom kladou na intenzivní procvičování, které také běžně nazývají drilem. Zajímavé ovšem je, že v psychologických výzkumech a koncepcích jsme pro jejich přístup nalezli do značné míry podporu. Na druhé straně však zvažujeme také možná omezení některých přístupů k výuce, na které je možné z rozhovorů vysuzovat. Kapitola mapuje, jak učitelé matematiky 2. stupně hovoří o psychických procesech souvisejících s učením a zda některé z nich spojují s problémy v matematice. Nepřekvapuje, že za klíčové považují učitelé porozumění a dlouhodobé uchování učiva v paměti. Překvapivější je zjištění, jaký důraz při tom kladou na intenzivní procvičování, které také běžně nazývají drilem. Zajímavé ovšem je, že v psychologických výzkumech a koncepcích jsme pro jejich přístup nalezli do značné míry podporu. Na druhé straně však zvažujeme také možná omezení některých přístupů k výuce, na které je možné z rozhovorů vysuzovat. The chapter explores how the mathematics teachers taking part in our research talk about mental processes linked with learning and if they relate some of them to pupils' problems in mathematics. It is not surprising that the teachers consider understanding and long term retaining of knowledge in memory to be the key desiderable effects. We, however, find more surprising their accent on the intensive practice which they commonly call a drill. It is interesting that we can find considerable support for this approach in psychological research and theories. On the other hand, we also take into account possible limits of some approaches to teaching mathematics which can be infered from the interviews with teachers.
dcterms:title
Learning processes in the discourse of mathematics teacher of lower secondary school Procesy učení v diskurzu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy Procesy učení v diskurzu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy
skos:prefLabel
Procesy učení v diskurzu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy Learning processes in the discourse of mathematics teacher of lower secondary school Procesy učení v diskurzu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10193415!RIV14-GA0-11410___
n10:predkladatel
n11:orjk%3A11410
n3:aktivita
n21:P n21:I
n3:aktivity
I, P(GAP407/11/1740)
n3:dodaniDat
n7:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n19:7589247 n19:5004454
n3:druhVysledku
n18:C
n3:duvernostUdaju
n8:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
99974
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10193415
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
teachers' beliefs vs. research; repetition; exercising; memory retention; understanding; learning processes; school mathematics
n3:klicoveSlovo
n4:exercising n4:memory%20retention n4:school%20mathematics n4:repetition n4:learning%20processes n4:understanding n4:teachers%27%20beliefs%20vs.%20research
n3:kontrolniKodProRIV
[5BA3A6FAF6E6]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
n3:obor
n6:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
358
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n16:GAP407%2F11%2F1740
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2013
n3:tvurceVysledku
Páchová, Anna Rendl, Miroslav
s:numberOfPages
56
n12:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
n14:isbn
978-80-7290-723-6
n20:organizacniJednotka
11410