This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191530%21RIV14-GA0-11410___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191530%21RIV14-GA0-11410___
rdf:type
skos:Concept n5:Vysledek
dcterms:description
Kapitola se věnuje učitelským představám o rodičích a spolupráci mezi školou a rodinou, která přispívá ke školní úspěšnosti dětí. Analýza rozhovorů s vyučujícími 1. a 2. stupně základních škol ukázala, že školní úspěšnost je podmíněna zapojením rodičů do domácí přípravy na výuku. Vyučující mluví o čtyřech faktorech, které podmiňují školní úspěšnost - nadání, procvičování, znalost algoritmu a postoj k matematice. Na každém z nich se podílejí také rodiče. Formy zapojení rodičů však chtějí určovat sami vyučující tak, aby korespondovaly s podobou školního vyučování. Klíčové podle vyučujících je, aby rodiče podporovali respekt žáků ke škole a aby vytvářeli podmínky pro plnění domácích úkolů. Většina vyučujících pokládá domácí úkoly za nezbytné a kriticky hodnotí rozšiřující se trend odmítání domácích úkolů. Chapter shows how teachers consider parents of pupils, cooperation between school and family, and their role in school achievements. Based on analysis of interviews with teachers we can conclude that school success of child is contingent on home preparation for lessons. Teachers emphasize four factors with crucial role for school achievements: talent, practise, knowledge of algoritm and attitude toward math. Family background is important for each of them. Teachers need to define the ways how parents should be involved in education thus those ways would be in correspondance with school education. Teachers want parents to support the authority of school and make children to follow school requirements. Most teachers see homeworks as important and neccessary so they criticize trend education withou homeworks. Kapitola se věnuje učitelským představám o rodičích a spolupráci mezi školou a rodinou, která přispívá ke školní úspěšnosti dětí. Analýza rozhovorů s vyučujícími 1. a 2. stupně základních škol ukázala, že školní úspěšnost je podmíněna zapojením rodičů do domácí přípravy na výuku. Vyučující mluví o čtyřech faktorech, které podmiňují školní úspěšnost - nadání, procvičování, znalost algoritmu a postoj k matematice. Na každém z nich se podílejí také rodiče. Formy zapojení rodičů však chtějí určovat sami vyučující tak, aby korespondovaly s podobou školního vyučování. Klíčové podle vyučujících je, aby rodiče podporovali respekt žáků ke škole a aby vytvářeli podmínky pro plnění domácích úkolů. Většina vyučujících pokládá domácí úkoly za nezbytné a kriticky hodnotí rozšiřující se trend odmítání domácích úkolů.
dcterms:title
Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny Teacher's definition of success in math: the role of school and family Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny
skos:prefLabel
Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny Teacher's definition of success in math: the role of school and family
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10191530!RIV14-GA0-11410___
n5:predkladatel
n6:orjk%3A11410
n4:aktivita
n7:I n7:P
n4:aktivity
I, P(GAP407/11/1740)
n4:dodaniDat
n12:2014
n4:domaciTvurceVysledku
n13:7905386
n4:druhVysledku
n21:C
n4:duvernostUdaju
n15:S
n4:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
112368
n4:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10191530
n4:jazykVysledku
n16:cze
n4:klicovaSlova
homeworks; achievements; family; school
n4:klicoveSlovo
n11:homeworks n11:family n11:achievements n11:school
n4:kontrolniKodProRIV
[51600229A35B]
n4:mistoVydani
Praha
n4:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n4:nazevZdroje
Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
n4:obor
n20:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetStranKnihy
358
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:projekt
n19:GAP407%2F11%2F1740
n4:rokUplatneniVysledku
n12:2013
n4:tvurceVysledku
Smetáčková, Irena
s:numberOfPages
41
n9:hasPublisher
Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta
n17:isbn
978-80-7290-723-6
n18:organizacniJednotka
11410