This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n21http://localhost/temp/predkladatel/
n19http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191487%21RIV14-GA0-11410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191487%21RIV14-GA0-11410___
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
The article is focused on the analysis of critical places in teaching mathematics at elementary school from the motivation point of view. The results of the research are based mostly on in-depth interviews with mathematics teachers. The article analyses pupils' approaches to mathematics, pupils' fear in mathematics, target orientation of pupils, captivation of pupils in task situation, pupils' willingness to think. Stať je zaměřena na analýzu kritických míst ve výuce matematiky na základní škole z hlediska motivačního. Závěry výzkumu se opírají především o hloubkové rozhovory učitelů matematiky. Ve stati jsou analyzovány postoje žáků k matematice, strach žáků v matematice, cílová orientace žáků, zaujetí žáků v úkolové situaci, ochota žáků přemýšlet. Stať je zaměřena na analýzu kritických míst ve výuce matematiky na základní škole z hlediska motivačního. Závěry výzkumu se opírají především o hloubkové rozhovory učitelů matematiky. Ve stati jsou analyzovány postoje žáků k matematice, strach žáků v matematice, cílová orientace žáků, zaujetí žáků v úkolové situaci, ochota žáků přemýšlet.
dcterms:title
Motivace v diskursu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy. Motivation in the discourse of mathematics teachers at the 2nd stage of elementary school Motivation in the discourse of mathematics teachers at the 2nd stage of elementary school Motivace v diskursu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy.
skos:prefLabel
Motivace v diskursu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy. Motivation in the discourse of mathematics teachers at the 2nd stage of elementary school Motivation in the discourse of mathematics teachers at the 2nd stage of elementary school Motivace v diskursu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy.
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10191487!RIV14-GA0-11410___
n16:predkladatel
n17:orjk%3A11410
n3:aktivita
n18:P n18:I
n3:aktivity
I, P(GAP407/11/1740)
n3:dodaniDat
n6:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n12:3211444 n12:6947417
n3:druhVysledku
n5:C
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n10:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
89655
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10191487
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
target orientation; captivation by task; interest; fear; approaches to mathematics; motivation; pedagogical psychology
n3:klicoveSlovo
n4:target%20orientation n4:motivation n4:fear n4:approaches%20to%20mathematics n4:captivation%20by%20task n4:interest n4:pedagogical%20psychology
n3:kontrolniKodProRIV
[A74496984BE8]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
neuveden
n3:nazevZdroje
Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
n3:obor
n13:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
358
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n9:GAP407%2F11%2F1740
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2013
n3:tvurceVysledku
Tauchmanová, Eliška Pavelková, Isabella
s:numberOfPages
25
n19:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
n20:isbn
978-80-7290-723-6
n21:organizacniJednotka
11410