This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190935%21RIV14-GA0-11410___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n9http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n19http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190935%21RIV14-GA0-11410___
rdf:type
skos:Concept n12:Vysledek
dcterms:description
V didaktice matematiky představuje algebra jedno ze stěžejních témat a existuje celá řada přístupů k jejímu vyučování. Cílem kapitoly je pomocí popisu raných stadií vývoje algebry nabídnout materiál umožňující zastáncům jednotlivých přístupů k didaktice algebry jasněji si uvědomit, na které aspekty algebry kladou důraz a které naopak nechávají mimo svou pozornost. Hlavním poznatkem nabádajícím k zamyšlení je několik století trvající etapa, kdy se algebra pěstovala verbálně, bez použití symboliky nebo jen s velmi rudimentární symbolikou. Symbolika se rodila pozvolna, přičemž po dlouhou dobu existovaly vedle sebe různé, značně odlišné symbolické systémy. Proto je otázkou, zda škola předčasným důrazem na unifikaci symboliky a především nadměrným urychlováním tohoto procesu nebrání tomu, aby si žáci rozvíjeli vlastní symbolické myšlení. In mathematics education algebra constitutes one of the fundamental topics, and there are a number of approaches to its teaching. The aim of the chapter is, by describing the early stages of the development of algebra, to offer material to allow proponents of each approach to the didactics of algebra to realize which of the aspects of algebra they do emphasize and which they leave unnoticed. The main finding of the chapter, urging to reflect upon is the centuries-long stage when the algebra was developed verbally with no or only very rudimentary use of symbolism. The symbolism was born slowly, and during a long time there existed quite different symbolic systems side by side. Therefore, the question is whether the school by its early emphasis on the unification of symbolism and especially excessive speeding up this process does not prevent pupils from developing their own symbolic thinking. V didaktice matematiky představuje algebra jedno ze stěžejních témat a existuje celá řada přístupů k jejímu vyučování. Cílem kapitoly je pomocí popisu raných stadií vývoje algebry nabídnout materiál umožňující zastáncům jednotlivých přístupů k didaktice algebry jasněji si uvědomit, na které aspekty algebry kladou důraz a které naopak nechávají mimo svou pozornost. Hlavním poznatkem nabádajícím k zamyšlení je několik století trvající etapa, kdy se algebra pěstovala verbálně, bez použití symboliky nebo jen s velmi rudimentární symbolikou. Symbolika se rodila pozvolna, přičemž po dlouhou dobu existovaly vedle sebe různé, značně odlišné symbolické systémy. Proto je otázkou, zda škola předčasným důrazem na unifikaci symboliky a především nadměrným urychlováním tohoto procesu nebrání tomu, aby si žáci rozvíjeli vlastní symbolické myšlení.
dcterms:title
Historické aspekty vyučování algebry Historical aspects of teaching algebra Historické aspekty vyučování algebry
skos:prefLabel
Historické aspekty vyučování algebry Historical aspects of teaching algebra Historické aspekty vyučování algebry
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10190935!RIV14-GA0-11410___
n12:predkladatel
n17:orjk%3A11410
n3:aktivita
n7:P n7:I
n3:aktivity
I, P(GAP407/11/1740)
n3:dodaniDat
n19:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n10:9499636
n3:druhVysledku
n14:C
n3:duvernostUdaju
n21:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
77497
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10190935
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
equation; root; power; Variable
n3:klicoveSlovo
n6:equation n6:power n6:root n6:Variable
n3:kontrolniKodProRIV
[4CF6E9332FFB]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden.
n3:nazevZdroje
Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
n3:obor
n4:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
358
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n13:GAP407%2F11%2F1740
n3:rokUplatneniVysledku
n19:2013
n3:tvurceVysledku
Kvasz, Ladislav
s:numberOfPages
24
n18:hasPublisher
Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta
n15:isbn
978-80-7290-723-6
n9:organizacniJednotka
11410