This HTML5 document contains 51 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190797%21RIV14-GA0-11410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190797%21RIV14-GA0-11410___
rdf:type
n16:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The chapter summarises results of qualitative research based on interviews with 35 mathematics teachers whose gaol was to find out which parts of lower secondary mathematics are seen by teachers as critical from the point of view of pupils. For each identified critical place, the nature of pupils' problems and their possible causes are given (from the teachers' viewpoint) and didactic approaches the teachers use to overcome these problems are described. For each critical place, a huge body of research exist (at least in international literature). We have mostly chosen research of the experimental versus control group type which enables us to put the used didactic approaches into the research contexts. The teachers spoke most about problems in arithmetic (namely fractions and negative numbers), in algebraic expressions, in word problems. In geometry they mentioned construction geometry and calculations in geometry. The chapter is summed up by more general considerations stemming from the teachers' statements about the nature of critical places in mathematics. Kapitola shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s 34 učiteli matematiky, jehož cílem bylo zjistit, které partie matematiky základní školy učitelé vidí jako kritické místo z hlediska žáků. U každého identifikovaného kritického místa je zmíněna povaha žákovských obtíží a jejich příčiny tak, jak je vidí učitelé, a současně jsou popsány didaktické přístupy, které učitelé podle svých slov k překonávání obtíží využívají. Ke každé z kritických oblastí existuje nepřeberné množství výzkumů (alespoň v zahraniční literatuře). Z nich byly vybrány vesměs výzkumy typu %22experimentální versus kontrolní skupina, které umožňují zasadit používané didaktické přístupy do výzkumného kontextu. Učitelé nejvíce zmiňovali problémy v aritmetice (konkrétně u zlomků a celých čísel), u algebraických výrazů, u slovních úloh. Z geometrie nejvíce mluvili o konstrukčních úlohách a o výpočtech v geometrii. V závěru kapitoly jsme se pokusili o určité obecnější úvahy shrnující některé charakteristiky učitelských sdělení k povaze kritických míst v matematice. Kapitola shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s 34 učiteli matematiky, jehož cílem bylo zjistit, které partie matematiky základní školy učitelé vidí jako kritické místo z hlediska žáků. U každého identifikovaného kritického místa je zmíněna povaha žákovských obtíží a jejich příčiny tak, jak je vidí učitelé, a současně jsou popsány didaktické přístupy, které učitelé podle svých slov k překonávání obtíží využívají. Ke každé z kritických oblastí existuje nepřeberné množství výzkumů (alespoň v zahraniční literatuře). Z nich byly vybrány vesměs výzkumy typu %22experimentální versus kontrolní skupina, které umožňují zasadit používané didaktické přístupy do výzkumného kontextu. Učitelé nejvíce zmiňovali problémy v aritmetice (konkrétně u zlomků a celých čísel), u algebraických výrazů, u slovních úloh. Z geometrie nejvíce mluvili o konstrukčních úlohách a o výpočtech v geometrii. V závěru kapitoly jsme se pokusili o určité obecnější úvahy shrnující některé charakteristiky učitelských sdělení k povaze kritických míst v matematice.
dcterms:title
Critical places of mathematics at the lower secondary schools in the discourse of teachers Kritická místa matematiky na 2. stupni základní školy v diskurzu učitelů Kritická místa matematiky na 2. stupni základní školy v diskurzu učitelů
skos:prefLabel
Kritická místa matematiky na 2. stupni základní školy v diskurzu učitelů Kritická místa matematiky na 2. stupni základní školy v diskurzu učitelů Critical places of mathematics at the lower secondary schools in the discourse of teachers
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10190797!RIV14-GA0-11410___
n16:predkladatel
n17:orjk%3A11410
n3:aktivita
n15:P n15:I
n3:aktivity
I, P(GAP407/11/1740)
n3:dodaniDat
n6:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n11:6987834 n11:5607159
n3:druhVysledku
n10:C
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n21:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
83756
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10190797
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
didactic approaches; calculations in geometry; construction tasks; word problems; algebraic expressions; negative numbers; fractions; mathematics teachers; critical places of mathematics
n3:klicoveSlovo
n7:algebraic%20expressions n7:construction%20tasks n7:critical%20places%20of%20mathematics n7:didactic%20approaches n7:negative%20numbers n7:mathematics%20teachers n7:word%20problems n7:fractions n7:calculations%20in%20geometry
n3:kontrolniKodProRIV
[D7E9EE8353E0]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden.
n3:nazevZdroje
Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
n3:obor
n19:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
358
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n4:GAP407%2F11%2F1740
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2013
n3:tvurceVysledku
Žalská, Jana Vondrová, Naďa
s:numberOfPages
64
n12:hasPublisher
Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta
n20:isbn
978-80-7290-723-6
n5:organizacniJednotka
11410