This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190498%21RIV14-MSM-11410___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190498%21RIV14-MSM-11410___
rdf:type
n5:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The presented study maps the approach characteristics to the learning subject of Czech language from the point of view of pupils, but also from the point of view of teachers'perception of pupils'approachers. The results presented come from a research made in the 2 level of Czech elementary schools (sample of 3 108 pupils and 179 of their teachrs). The stady also shows possibilites to increase the teacher'professional competence using self-diagnostic strategies of the teacher. Předkládaná studie mapuje postojové charakteristiky k předmětu český jazyk z pohledu žáků, ale i z hlediska učitelské percepce žákovských postojů. Prezentované výsledky jsou čerpány z výzkumu realizovaného na II. stupni základních škol České republiky (vzorek 3 108 žáků a 179 jejich učitelů). Zároveň studie ukazuje možnosti zvyšování učitelovy profesní kompetence prostřednictvím autodiagnostických strategií učitele. Předkládaná studie mapuje postojové charakteristiky k předmětu český jazyk z pohledu žáků, ale i z hlediska učitelské percepce žákovských postojů. Prezentované výsledky jsou čerpány z výzkumu realizovaného na II. stupni základních škol České republiky (vzorek 3 108 žáků a 179 jejich učitelů). Zároveň studie ukazuje možnosti zvyšování učitelovy profesní kompetence prostřednictvím autodiagnostických strategií učitele.
dcterms:title
Postoje žáků k českému jazyku a jejich percepce učiteli Postoje žáků k českému jazyku a jejich percepce učiteli Pupils'Attitudes to Czech Language and Teachers'Perception of Them
skos:prefLabel
Postoje žáků k českému jazyku a jejich percepce učiteli Pupils'Attitudes to Czech Language and Teachers'Perception of Them Postoje žáků k českému jazyku a jejich percepce učiteli
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10190498!RIV14-MSM-11410___
n5:predkladatel
n6:orjk%3A11410
n3:aktivita
n18:I
n3:aktivity
I
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n9:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n15:6947417
n3:druhVysledku
n17:J
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
97742
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10190498
n3:jazykVysledku
n10:cze
n3:klicovaSlova
boredom; talent; motivation; approaches to school subjests; Czech language; pedagogical psychology
n3:klicoveSlovo
n4:motivation n4:Czech%20language n4:pedagogical%20psychology n4:boredom n4:talent n4:approaches%20to%20school%20subjests
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[7CAD02FF9C00]
n3:nazevZdroje
Didaktické studie
n3:obor
n13:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2013
n3:svazekPeriodika
5
n3:tvurceVysledku
Pavelková, Isabella
s:issn
1804-1221
s:numberOfPages
19
n14:organizacniJednotka
11410