This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190381%21RIV14-GA0-11410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190381%21RIV14-GA0-11410___
rdf:type
skos:Concept n14:Vysledek
dcterms:description
V předkládané studii jsou mapovány žákovské postoje k předmětu matematika, pozornost je věnována i učitelské percepci žákovských postojů. Výsledky jsou vybrány z výzkumu, který byl realizován na druhém stupni základních škol v České republice. Vzorek tvořilo 3 108 žáků a 170 jejich učitelů. The presented study maps pupil's approaches to the subject of Mathematics, and also the teacher's perception of pupil's approaches gets some attention. The results are chosen from a research realised at the second stage of elementary schools in Czech Republic. The sample consisted of 3108 pupils and 170 of their teachers. V předkládané studii jsou mapovány žákovské postoje k předmětu matematika, pozornost je věnována i učitelské percepci žákovských postojů. Výsledky jsou vybrány z výzkumu, který byl realizován na druhém stupni základních škol v České republice. Vzorek tvořilo 3 108 žáků a 170 jejich učitelů.
dcterms:title
Approaches to mathematics in the perception of pupils and teachers (motivational problems in mathematics) Approaches to mathematics in the perception of pupils and teachers (motivational problems in mathematics) Postoje k matematice v percepci žáků a učitelů (motivační problémy v matematice). Postoje k matematice v percepci žáků a učitelů (motivační problémy v matematice).
skos:prefLabel
Postoje k matematice v percepci žáků a učitelů (motivační problémy v matematice). Approaches to mathematics in the perception of pupils and teachers (motivational problems in mathematics) Approaches to mathematics in the perception of pupils and teachers (motivational problems in mathematics) Postoje k matematice v percepci žáků a učitelů (motivační problémy v matematice).
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10190381!RIV14-GA0-11410___
n14:predkladatel
n20:orjk%3A11410
n3:aktivita
n18:P n18:I
n3:aktivity
I, P(GAP407/11/1740)
n3:dodaniDat
n4:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n17:6947417
n3:druhVysledku
n12:D
n3:duvernostUdaju
n22:S
n3:entitaPredkladatele
n21:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
97723
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10190381
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
boredom; motivation; talent; meaning; difficulty; popularity; pedagogical psychology; mathematics
n3:klicoveSlovo
n7:talent n7:popularity n7:pedagogical%20psychology n7:meaning n7:difficulty n7:motivation n7:boredom n7:mathematics
n3:kontrolniKodProRIV
[489D852922F1]
n3:mistoKonaniAkce
Praha
n3:mistoVydani
Plzeň
n3:nazevZdroje
Dva dny s didaktikou matematiky 2013
n3:obor
n15:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n16:GAP407%2F11%2F1740
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2013
n3:tvurceVysledku
Pavelková, Isabella
n3:typAkce
n8:CST
n3:zahajeniAkce
2013-02-14+01:00
s:numberOfPages
8
n19:hasPublisher
Vydavatelský servis Plzeň 2013
n13:isbn
978-80-86843-44-5
n10:organizacniJednotka
11410