This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190277%21RIV15-MSM-11410___/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190277%21RIV15-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Specifické poruchy učení jsou stále velmi aktuálním tématem nejen ve školské a poradenské praxi, ale také ve výzkumu. V současnosti je zřejmý trend přesouvající pozornost od reedukace SPU k jejich prevenci. Zde je důležitým okamžikem identifikace potenciálně ohroženého dítěte, a to ještě v době před zahájením školní docházky, což umožňuje realizaci včasných intervencí. Klademe si otázky, jak je možné tyto děti vyhledat, zda je vyhledávání spolehlivé, která kritéria jsou pro identifikaci vhodná. Příspěvek seznamuje s fenoménem rizika, spočívající v rodinné zátěži. Velký prostor je věnován kritériím pro rozřazování dětí, podle kterých lze vyslovit podezření na možnou SPU v budoucnosti. Jak se ukázalo v rámci prezentovaných výzkumných projektů ELDEL a GA UK, nemusí vždy rodiče správně toto riziko identifikovat, navíc také existuje velká variabilita v projevech - popsány budou charakteristické znaky rodin s rizikem dyslexie a jejich odlišnosti od nerizikové skupiny. Specific learning disabilities (SLD) are still one of the main current topics not only in practice but also in research. There is an obvious trend in shifting attention from the reeducation of SLD to prevention. There lies an important moment in the identification of a potentially endangered child in preschool age, which enables subsequent implementation of early interventions. We ask questions how it is possible to find these children, how reliable is this searching and what criteria are suitable. The paper deals with the phenomenon of risk, based on family burden. Large part is dedicated to the criteria for classifying children- the criteria by which it is possible to suspect a possible SLD in the future. As has been shown in research projects ELDEL and GA UK, parents may not always correctly identify this risk. In addition there is also a great variability in symptoms. Characteristics of families at risk of dyslexia and their differences from non-risk group will be described. Specifické poruchy učení jsou stále velmi aktuálním tématem nejen ve školské a poradenské praxi, ale také ve výzkumu. V současnosti je zřejmý trend přesouvající pozornost od reedukace SPU k jejich prevenci. Zde je důležitým okamžikem identifikace potenciálně ohroženého dítěte, a to ještě v době před zahájením školní docházky, což umožňuje realizaci včasných intervencí. Klademe si otázky, jak je možné tyto děti vyhledat, zda je vyhledávání spolehlivé, která kritéria jsou pro identifikaci vhodná. Příspěvek seznamuje s fenoménem rizika, spočívající v rodinné zátěži. Velký prostor je věnován kritériím pro rozřazování dětí, podle kterých lze vyslovit podezření na možnou SPU v budoucnosti. Jak se ukázalo v rámci prezentovaných výzkumných projektů ELDEL a GA UK, nemusí vždy rodiče správně toto riziko identifikovat, navíc také existuje velká variabilita v projevech - popsány budou charakteristické znaky rodin s rizikem dyslexie a jejich odlišnosti od nerizikové skupiny.
dcterms:title
Rodinné riziko dyslexie Family Risk of Dyslexia Rodinné riziko dyslexie
skos:prefLabel
Rodinné riziko dyslexie Family Risk of Dyslexia Rodinné riziko dyslexie
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10190277!RIV15-MSM-11410___
n3:aktivita
n14:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n13:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n4:9569030 n4:8236046 n4:3007871
n3:druhVysledku
n10:D
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
103234
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10190277
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
reading test; screening questionnaire; anamnestic questionnaire; family risk of dyslexia; specific learning disorders
n3:klicoveSlovo
n7:family%20risk%20of%20dyslexia n7:anamnestic%20questionnaire n7:reading%20test n7:specific%20learning%20disorders n7:screening%20questionnaire
n3:kontrolniKodProRIV
[E15DBBDD8F86]
n3:mistoKonaniAkce
Olomouc
n3:mistoVydani
Olomouc
n3:nazevZdroje
PhD existence III: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech.
n3:obor
n8:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2013
n3:tvurceVysledku
Medřická, Tereza Špačková, Klára Kucharská, Anna
n3:typAkce
n18:CST
n3:wos
000343037400018
n3:zahajeniAkce
2013-05-20+02:00
s:numberOfPages
8
n16:hasPublisher
Univerzita Palackého v Olomouci
n12:isbn
978-80-244-3778-1
n15:organizacniJednotka
11410