This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10189907%21RIV14-MSM-11410___/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10189907%21RIV14-MSM-11410___
rdf:type
n13:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The paper deals with the conception of authority in the field of upbringing and education. Authority in school environment is its main focus, particularly a teacher as a person who gives authority and a pupil as a person who accepts authority. The first part deals with the definition of the term %22authority%22. The core of the paper lies in questioning in which framework authority is looked upon as a means of securing common meaning of social relationships between teachers and pupils. Příspěvek se zabývá problematikou autority v oblasti výchovy a vzdělávání. Zaměřuje se na autoritu ve školním prostředí, konkrétně na učitele jako nositele autority a žáka jako příjemce autority. V první část příspěvku je definován pojem autorita. Jádrem příspěvku je úvaha, v rámci níž je pohlíženo na autoritu jako na nástroj pro zabezpečení společného smyslu sociálního vztahu učitele a žáka. Příspěvek se zabývá problematikou autority v oblasti výchovy a vzdělávání. Zaměřuje se na autoritu ve školním prostředí, konkrétně na učitele jako nositele autority a žáka jako příjemce autority. V první část příspěvku je definován pojem autorita. Jádrem příspěvku je úvaha, v rámci níž je pohlíženo na autoritu jako na nástroj pro zabezpečení společného smyslu sociálního vztahu učitele a žáka.
dcterms:title
Authority as a means of securing common meaning of social relationships between teachers and pupils Autorita jako nástroj pro zabezpečení společného smyslu sociálního vztahu učitele a žáka Autorita jako nástroj pro zabezpečení společného smyslu sociálního vztahu učitele a žáka
skos:prefLabel
Autorita jako nástroj pro zabezpečení společného smyslu sociálního vztahu učitele a žáka Autorita jako nástroj pro zabezpečení společného smyslu sociálního vztahu učitele a žáka Authority as a means of securing common meaning of social relationships between teachers and pupils
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10189907!RIV14-MSM-11410___
n13:predkladatel
n16:orjk%3A11410
n3:aktivita
n18:I
n3:aktivity
I
n3:cisloPeriodika
20
n3:dodaniDat
n4:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n7:1549243
n3:druhVysledku
n17:J
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
62715
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10189907
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
mutual meaning of a social relationship; social relationship; the essence of authority; asymmetry; influence; relationship; a person who gives and a person who accepts authority; Authority
n3:klicoveSlovo
n9:asymmetry n9:relationship n9:social%20relationship n9:Authority n9:mutual%20meaning%20of%20a%20social%20relationship n9:a%20person%20who%20gives%20and%20a%20person%20who%20accepts%20authority n9:influence n9:the%20essence%20of%20authority
n3:kodStatuVydavatele
PL - Polská republika
n3:kontrolniKodProRIV
[8A0CE65C4C16]
n3:nazevZdroje
Studia edukacyjne
n3:obor
n15:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2013
n3:svazekPeriodika
2012
n3:tvurceVysledku
Bendl, Stanislav
s:issn
1233-6688
s:numberOfPages
9
n11:organizacniJednotka
11410