This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10173421%21RIV14-GA0-11410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10173421%21RIV14-GA0-11410___
rdf:type
n6:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The text summarizes the reflections of origin and development of children's ideas about function of writing as a means of information record, development of writting technique in an individual and acquisition of ortographical rules. On the basis of teachers' experience it defines types of pupils' mistakes/problems in lexical ortography acquisition in Czech. Text shromažďuje úvahy o vzniku a vývoji dětských představ o funkci psaní jako způsobu záznamu informace, o vývoji psací techniky u jedince a o osvojování ortografických pravidel. Na základě zkušeností učitelů vymezuje typy žákovských chyb/problémů při osvojování lexikálního pravopisu v češtině. Text shromažďuje úvahy o vzniku a vývoji dětských představ o funkci psaní jako způsobu záznamu informace, o vývoji psací techniky u jedince a o osvojování ortografických pravidel. Na základě zkušeností učitelů vymezuje typy žákovských chyb/problémů při osvojování lexikálního pravopisu v češtině.
dcterms:title
Dětské a žákovské prekoncepty v oblasti psaní Dětské a žákovské prekoncepty v oblasti psaní Child and Pupils' Pre-concepts in the Area of Writting
skos:prefLabel
Dětské a žákovské prekoncepty v oblasti psaní Dětské a žákovské prekoncepty v oblasti psaní Child and Pupils' Pre-concepts in the Area of Writting
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10173421!RIV14-GA0-11410___
n6:predkladatel
n7:orjk%3A11410
n3:aktivita
n18:P
n3:aktivity
P(GAP407/12/1830)
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n5:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n13:7697856
n3:druhVysledku
n19:J
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
69008
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10173421
n3:jazykVysledku
n10:cze
n3:klicovaSlova
lexical ortography; development of writing skills; children and pupils' ideas about writing
n3:klicoveSlovo
n11:lexical%20ortography n11:development%20of%20writing%20skills n11:children%20and%20pupils%27%20ideas%20about%20writing
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[011E26242040]
n3:nazevZdroje
Didaktické studie
n3:obor
n9:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n12:GAP407%2F12%2F1830
n3:rokUplatneniVysledku
n5:2013
n3:svazekPeriodika
5
n3:tvurceVysledku
Hájková, Eva
s:issn
1804-1221
s:numberOfPages
6
n17:organizacniJednotka
11410