This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10172647%21RIV14-GA0-11410___/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10172647%21RIV14-GA0-11410___
rdf:type
n6:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Článek porovnává dva základní vyučovací modely z hlediska zastoupení dívek a chlapců - koedukovanou a oddělenou výuku. S využitím zahraničních studií diskutuje pozitivní a negativní stránky obou modelů. Z hlediska genderové rovnosti ve vzdělávání se nereflektovaná koedukace jeví problematická, protože v jejím rámci může snadno docházet k prohlubování genderových stereotypů. Eventuální úvahy o zavedení oddělené výuky dívek a chlapců (po vzoru zahraničních experimentů) by měly zohledňovat žákovský pohled. Článek proto přináší výsledky dotazníkového šetření s účastí 556 žáků/yň 2. stupně základních škol, které mapovalo jejich postoje a zkušenosti s pobytem ve smíšených a oddělených skupinách. Článek porovnává dva základní vyučovací modely z hlediska zastoupení dívek a chlapců - koedukovanou a oddělenou výuku. S využitím zahraničních studií diskutuje pozitivní a negativní stránky obou modelů. Z hlediska genderové rovnosti ve vzdělávání se nereflektovaná koedukace jeví problematická, protože v jejím rámci může snadno docházet k prohlubování genderových stereotypů. Eventuální úvahy o zavedení oddělené výuky dívek a chlapců (po vzoru zahraničních experimentů) by měly zohledňovat žákovský pohled. Článek proto přináší výsledky dotazníkového šetření s účastí 556 žáků/yň 2. stupně základních škol, které mapovalo jejich postoje a zkušenosti s pobytem ve smíšených a oddělených skupinách. The article compares the co-education and the single-sex education. Based on international research, the positive and negative sides of both models are discussed. Focusing the gender equality, the unreflected coeducation is found problematic because gender stereotypes are usually reproduced. The potential promotion of the single-sex education in Czech Republic (following international experimental schools) should impeach the students' opinions. The article brings the results of survey (N=556) that was focused on students' approaches and experience with single-sex and co-education. Children prefer coeducational settings despite of reporting the gender biased peer harassment and the unequal treatment by teachers.
dcterms:title
Společné, či oddělené vzdělávání dívek a chlapců? Mixed, or single-sex education? Společné, či oddělené vzdělávání dívek a chlapců?
skos:prefLabel
Společné, či oddělené vzdělávání dívek a chlapců? Mixed, or single-sex education? Společné, či oddělené vzdělávání dívek a chlapců?
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10172647!RIV14-GA0-11410___
n6:predkladatel
n7:orjk%3A11410
n3:aktivita
n14:P
n3:aktivity
P(GAP407/11/1556)
n3:cisloPeriodika
5
n3:dodaniDat
n4:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n18:7905386
n3:druhVysledku
n13:J
n3:duvernostUdaju
n8:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
107144
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10172647
n3:jazykVysledku
n19:cze
n3:klicovaSlova
gender equality; single-sex education; coeducation
n3:klicoveSlovo
n5:single-sex%20education n5:coeducation n5:gender%20equality
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[C284D5F3734B]
n3:nazevZdroje
Pedagogická orientace
n3:obor
n15:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n16:GAP407%2F11%2F1556
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2013
n3:svazekPeriodika
23
n3:tvurceVysledku
Smetáčková, Irena
s:issn
1211-4669
s:numberOfPages
16
n12:organizacniJednotka
11410