This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10159083%21RIV14-MSM-11410___/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10159083%21RIV14-MSM-11410___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Příspěvek informuje o soudobém postoji učitelů a jejich percepci chyb vyskytujících se v učivu vybraných gramatických jevů u žáků 3. - 4. ročníku základní školy. Zmapování chybovosti žáků v gramatických jevech a ověření předpokladu, že konstruktivisticky zaměřená kognitivní stimulace je realizována v té oblasti jazykových jevů, které mají charakter jazykových univerzálií je jedním z partikulárních úkolů výzkumu %22Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka%22, který je podporovaný Grantovou agenturou České republiky (GAČR). The paper informs about contemporary attitudes of teachers and their perception of errors occurring in the selected grammatical čems by pupils of the third and fourth grade of primary school. Mapping of pupils errors in grammatical items and verifying the assumption that constructivist cognitive stimulation is carried out in the linguistic area that has the character of language universals, is one of the tasks of particular research %22 Relationship between the cognitive structures of pupil and the structures of language in the education system of the Czech language ,%22 which is supported by the Grant Agency of the Czech Republic ( GA ČR ). Příspěvek informuje o soudobém postoji učitelů a jejich percepci chyb vyskytujících se v učivu vybraných gramatických jevů u žáků 3. - 4. ročníku základní školy. Zmapování chybovosti žáků v gramatických jevech a ověření předpokladu, že konstruktivisticky zaměřená kognitivní stimulace je realizována v té oblasti jazykových jevů, které mají charakter jazykových univerzálií je jedním z partikulárních úkolů výzkumu %22Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka%22, který je podporovaný Grantovou agenturou České republiky (GAČR).
dcterms:title
Učitelé a jejich percepce chyb gramatických jevů u žáků mladšího školního věku Učitelé a jejich percepce chyb gramatických jevů u žáků mladšího školního věku Teachers and their perception of errors in grammar school children Teachers and their perception of errors in grammar school children Teachers and their perception of errors in grammar school children Teachers and their perception of errors in grammar school children Teacher are their perception of errors in grammar school children
skos:prefLabel
Učitelé a jejich percepce chyb gramatických jevů u žáků mladšího školního věku Učitelé a jejich percepce chyb gramatických jevů u žáků mladšího školního věku Teachers and their perception of errors in grammar school children Teachers and their perception of errors in grammar school children Teachers and their perception of errors in grammar school children Teachers and their perception of errors in grammar school children Teacher are their perception of errors in grammar school children
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10159083!RIV14-MSM-11410___
n11:predkladatel
n12:orjk%3A11410
n5:aktivita
n14:S
n5:aktivity
S
n5:cisloPeriodika
2
n5:dodaniDat
n9:2014
n5:domaciTvurceVysledku
n16:2113201
n5:druhVysledku
n15:J
n5:duvernostUdaju
n18:S
n5:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
112358
n5:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10159083
n5:jazykVysledku
n8:cze
n5:klicovaSlova
children; school; grammar; errors; perception; their; are; Teachers
n5:klicoveSlovo
n6:their n6:children n6:perception n6:are n6:school n6:Teachers n6:errors n6:grammar
n5:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n5:kontrolniKodProRIV
[AB84EBE76B11]
n5:nazevZdroje
Didaktické studie
n5:obor
n13:AI
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:rokUplatneniVysledku
n9:2013
n5:svazekPeriodika
5
n5:tvurceVysledku
Babušová, Gabriela
s:issn
1804-1221
s:numberOfPages
14
n7:organizacniJednotka
11410