This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10145725%21RIV14-MSM-11410___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10145725%21RIV14-MSM-11410___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Článek představuje souhrn poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost. Výsledky prokázaly horší výsledky u českých dětí mladšího školního věku v porovnání s anglickými standardizovanými normami. U starších žáků a studentů jsou výsledky s anglickými standardizovanými normami srovnatelné. The aim of this thesis was to provide a comprehensive summary of findings and statistical results of verification of visually impaired children's tactile abilities in preschool age (5 - 8 years), early school age (9 - 12 years) and older school age (13 - 17 years) using STIP tests I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). The STIP test, taken from the English original, is converted into Braille and testing reading abilities of numerals. The test assesses accuracy - error making in lines, rate and concentration. Our results show that the performance reached by Czech children aged 5 - 8 years is significantly lower compared to their British peers. This difference is not significant in older age cathegories. Článek představuje souhrn poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost. Výsledky prokázaly horší výsledky u českých dětí mladšího školního věku v porovnání s anglickými standardizovanými normami. U starších žáků a studentů jsou výsledky s anglickými standardizovanými normami srovnatelné.
dcterms:title
Identifying the level of touch perception and speed of reading Braille point script by means of the STIP test of touch perception Zjišťování úrovně hmatového vnímání a rychlosti čtení Brailleova bodového písma prostřednictvím testu hmatového vnímání STIP Zjišťování úrovně hmatového vnímání a rychlosti čtení Brailleova bodového písma prostřednictvím testu hmatového vnímání STIP
skos:prefLabel
Identifying the level of touch perception and speed of reading Braille point script by means of the STIP test of touch perception Zjišťování úrovně hmatového vnímání a rychlosti čtení Brailleova bodového písma prostřednictvím testu hmatového vnímání STIP Zjišťování úrovně hmatového vnímání a rychlosti čtení Brailleova bodového písma prostřednictvím testu hmatového vnímání STIP
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10145725!RIV14-MSM-11410___
n11:predkladatel
n17:orjk%3A11410
n3:aktivita
n10:I
n3:aktivity
I
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n8:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n14:2776197 n14:6310796
n3:druhVysledku
n9:J
n3:duvernostUdaju
n15:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
118835
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10145725
n3:jazykVysledku
n16:cze
n3:klicovaSlova
STIP; Braille code; touch perception; Visual impairment
n3:klicoveSlovo
n13:Visual%20impairment n13:Braille%20code n13:touch%20perception n13:STIP
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[71F967B7CE88]
n3:nazevZdroje
Speciální pedagogika
n3:obor
n4:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2013
n3:svazekPeriodika
23
n3:tvurceVysledku
Šumníková, Pavlína Květoňová, Lea Kramosilová, Zuzana
s:issn
1211-2720
s:numberOfPages
9
n5:organizacniJednotka
11410