This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10145724%21RIV14-MSM-11410___/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10145724%21RIV14-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n5:Vysledek
dcterms:description
Teacher assistants are seen as an important instrument of support for inclusive education, about their practical use there still remain a lot of ambiguities. This paper brings selected results of research focused on work of teacher assistants in regular primary and lower secondary schools in Czech republic - according responses of teachers and assistants the prevalent form of assistant services is an individual support to pupils with special educational needs; and it's also clear, that this form of support can have a negative impact in the area of developing pupil's independence. Asistenti pedagoga jsou v současném systému škol důležitým nástrojem podpory inkluzivního vzdělávání, v jejich uplatnění v praxi ale zůstávají četné nejasnosti. Autoři předkládají vybrané poznatky z výzkumu činnosti pedagogických asistentů v běžných základních školách v České republice - z výpovědí respondentů výzkumu vyplynulo, že v práci asistentů je stále dominantní činností individuální podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a že tato forma práce asistentů může mít negativní dopady v oblasti rozvoje samostatnosti žáků. Asistenti pedagoga jsou v současném systému škol důležitým nástrojem podpory inkluzivního vzdělávání, v jejich uplatnění v praxi ale zůstávají četné nejasnosti. Autoři předkládají vybrané poznatky z výzkumu činnosti pedagogických asistentů v běžných základních školách v České republice - z výpovědí respondentů výzkumu vyplynulo, že v práci asistentů je stále dominantní činností individuální podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a že tato forma práce asistentů může mít negativní dopady v oblasti rozvoje samostatnosti žáků.
dcterms:title
Teacher assistant or assistant for pupil with disability? Asistent pedagoga nebo asistent žáka se zdravotním postižením? Asistent pedagoga nebo asistent žáka se zdravotním postižením?
skos:prefLabel
Asistent pedagoga nebo asistent žáka se zdravotním postižením? Teacher assistant or assistant for pupil with disability? Asistent pedagoga nebo asistent žáka se zdravotním postižením?
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10145724!RIV14-MSM-11410___
n5:predkladatel
n6:orjk%3A11410
n3:aktivita
n15:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n4:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n13:7916361 n13:3316912 n13:7029691
n3:druhVysledku
n9:D
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
62168
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10145724
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
primary education; disability; special educational needs; teacher assistant
n3:klicoveSlovo
n11:primary%20education n11:teacher%20assistant n11:disability n11:special%20educational%20needs
n3:kontrolniKodProRIV
[F1105A8E9237]
n3:mistoKonaniAkce
Bratislava, PdF UKom
n3:mistoVydani
Bratislava
n3:nazevZdroje
Zborník z mezinárodnej vedeckej konferencie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied
n3:obor
n12:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2013
n3:tvurceVysledku
Laurenčíková, Klára Němec, Zbyněk Hájková, Vanda
n3:typAkce
n21:EUR
n3:zahajeniAkce
2013-11-20+01:00
s:numberOfPages
7
n8:hasPublisher
IRIS
n14:isbn
978-80-89238-87-3
n17:organizacniJednotka
11410