This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10144034%21RIV14-MSM-11410___/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10144034%21RIV14-MSM-11410___
rdf:type
n8:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/sborn%C3%ADk%202013.pdf
dcterms:description
Mezinárodní Úmluva o právech dítěte klade signatářům za povinnost zabezpečit dítěti, které je schopno formulovat své vlastní názory, právo tyto názory svobodně vyjadřovat ve všech záležitostech, které se jej dotýkají. Příspěvek prezentuje rozhovory s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami jako techniku, která v rámci speciálně pedagogického výzkumu dává žákům možnost bezprostředně vyjádřit vlastní názory a postoje; pozornost je věnována pozitivním přínosům i možným úskalím realizace rozhovorů. Teoretické poznatky autoři ilustrují na příkladech z vlastního výzkumu, jehož významnou součástí byly i rozhovory s žáky se sociálním znevýhodněním. According the UN Convention on the Rights of the Child each state should assure to the child who is capable of forming his or her own views the right to express those views freely in all matters affecting the child. The paper presents interviewing pupils with special educational needs as a technique of special educational research, which can give to the pupils a possibility to express their own opinions; attentions is paid to benefits and possible difficulties of interviewing. Theoretical findings are illustrated by examples from a research, in which interviewing pupils from socially disadvantaged settings took an important part. Mezinárodní Úmluva o právech dítěte klade signatářům za povinnost zabezpečit dítěti, které je schopno formulovat své vlastní názory, právo tyto názory svobodně vyjadřovat ve všech záležitostech, které se jej dotýkají. Příspěvek prezentuje rozhovory s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami jako techniku, která v rámci speciálně pedagogického výzkumu dává žákům možnost bezprostředně vyjádřit vlastní názory a postoje; pozornost je věnována pozitivním přínosům i možným úskalím realizace rozhovorů. Teoretické poznatky autoři ilustrují na příkladech z vlastního výzkumu, jehož významnou součástí byly i rozhovory s žáky se sociálním znevýhodněním.
dcterms:title
Interviewing pupils from socially disadvantaged environment - comments on methodology Rozhovory s žáky se sociálním znevýhodněním - poznámky k metodologii Rozhovory s žáky se sociálním znevýhodněním - poznámky k metodologii
skos:prefLabel
Rozhovory s žáky se sociálním znevýhodněním - poznámky k metodologii Interviewing pupils from socially disadvantaged environment - comments on methodology Rozhovory s žáky se sociálním znevýhodněním - poznámky k metodologii
skos:notation
RIV/00216208:11410/13:10144034!RIV14-MSM-11410___
n8:predkladatel
n11:orjk%3A11410
n3:aktivita
n16:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n12:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n6:7916361 n6:3316912 n6:7029691
n3:druhVysledku
n17:O
n3:duvernostUdaju
n4:S
n3:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
103592
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/13:10144034
n3:jazykVysledku
n14:cze
n3:klicovaSlova
methodology.; social disadvantage; special educational needs; pupil; interview
n3:klicoveSlovo
n9:interview n9:pupil n9:special%20educational%20needs n9:methodology. n9:social%20disadvantage
n3:kontrolniKodProRIV
[B185304AE17B]
n3:obor
n15:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2013
n3:tvurceVysledku
Němec, Zbyněk Laurenčíková, Klára Hájková, Vanda
n7:organizacniJednotka
11410