This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10158958%21RIV14-MSM-11410___/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10158958%21RIV14-MSM-11410___
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf
dcterms:description
Výzkum se zaměřil na postoje studentů ke společnému vzdělávání s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Učitelé běžných škol nejsou dostatečně kompetentní, vzdělaní a připravení pro práci s žáky s postižením. Výzkum se zaměřil na postoje studentů ke společnému vzdělávání s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Učitelé běžných škol nejsou dostatečně kompetentní, vzdělaní a připravení pro práci s žáky s postižením. Research focused on attitudes of students towards joint education with special needs students. The mainstream teachers are not sufficiently competent , knowledgeable and well prepared to educate students with special needs.
dcterms:title
The positive admission conditions of students with disabilities in mainstream schools from the perspective of young pupils and students in the Czech Republic Podmínky pozitivního přijetí žáků se zdravotním postižením v běžných školách z pohledu žáků a studentů v ČR Podmínky pozitivního přijetí žáků se zdravotním postižením v běžných školách z pohledu žáků a studentů v ČR
skos:prefLabel
Podmínky pozitivního přijetí žáků se zdravotním postižením v běžných školách z pohledu žáků a studentů v ČR The positive admission conditions of students with disabilities in mainstream schools from the perspective of young pupils and students in the Czech Republic Podmínky pozitivního přijetí žáků se zdravotním postižením v běžných školách z pohledu žáků a studentů v ČR
skos:notation
RIV/00216208:11410/12:10158958!RIV14-MSM-11410___
n10:predkladatel
n11:orjk%3A11410
n3:aktivita
n9:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n12:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n5:6310796 n5:7029691
n3:druhVysledku
n4:O
n3:duvernostUdaju
n15:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
159112
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/12:10158958
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
students opinions; social network in the classroom; inclusive approaches; inclusive education; pupils with disabilities
n3:klicoveSlovo
n8:social%20network%20in%20the%20classroom n8:students%20opinions n8:inclusive%20education n8:pupils%20with%20disabilities n8:inclusive%20approaches
n3:kontrolniKodProRIV
[BB9DCCBEA362]
n3:obor
n18:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2012
n3:tvurceVysledku
Květoňová, Lea Strnadová, Iva Hájková, Vanda
n14:organizacniJednotka
11410