This HTML5 document contains 50 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128844%21RIV13-GA0-11410___/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128844%21RIV13-GA0-11410___
rdf:type
n12:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Mezi dětmi je velký rozdíl, jak si osvojují základy čtenářské gramotnosti. Příspěvek se zabývá identifikací nejvýznamnějších rozdílů na počátku vzdělávání, které bývají výzkumně sledovány a které mají dopad na rozvíjející se čtenářství. Jsou dány z předchozích vývojových období a vztahují se nejenom k dispozičním charakteristikám dítěte, ale i k jeho předčtenářským zkušenostem. Vývoj předškolního dítěte, jak v obecném pohledu, tak v oblasti pregramotnosti, závisí na společenských faktorech, ale také na rodinném a dalším sociálním prostředím, do kterého dítě vstupuje. Dosažená úroveň předpokladů ke čtení s nimi koresponduje. Důležitou otázkou je i to, jak dítě pochopí, co to čtení je a jak interpretuje jeho význam. There is a great difference among the children in terms of adopting the reading literacy. This paper deals with the most significant differences at the beginning of education, which are being observed and which have influence on developing reading skills. These differences grow from earlier development periods and they are related to dispositional characteristics of the child, as well as its pre-reading experiences. Development of the child in a preschool age, not only in general perspective, but also in the area of pre-literacy, depends on social factors, as well as domestic and other social environment. Achieved level of reading qualifications corresponds with aforementioned factors. Important question is, how the child apprehends reading and how is its meaning interpreted. Mezi dětmi je velký rozdíl, jak si osvojují základy čtenářské gramotnosti. Příspěvek se zabývá identifikací nejvýznamnějších rozdílů na počátku vzdělávání, které bývají výzkumně sledovány a které mají dopad na rozvíjející se čtenářství. Jsou dány z předchozích vývojových období a vztahují se nejenom k dispozičním charakteristikám dítěte, ale i k jeho předčtenářským zkušenostem. Vývoj předškolního dítěte, jak v obecném pohledu, tak v oblasti pregramotnosti, závisí na společenských faktorech, ale také na rodinném a dalším sociálním prostředím, do kterého dítě vstupuje. Dosažená úroveň předpokladů ke čtení s nimi koresponduje. Důležitou otázkou je i to, jak dítě pochopí, co to čtení je a jak interpretuje jeho význam.
dcterms:title
Předčtenářské aktivity a jejich význam pro rozvoj čtenářské gramotnosti Activities of preschool age and their importance for the development of literacy Předčtenářské aktivity a jejich význam pro rozvoj čtenářské gramotnosti
skos:prefLabel
Activities of preschool age and their importance for the development of literacy Předčtenářské aktivity a jejich význam pro rozvoj čtenářské gramotnosti Předčtenářské aktivity a jejich význam pro rozvoj čtenářské gramotnosti
skos:notation
RIV/00216208:11410/12:10128844!RIV13-GA0-11410___
n12:predkladatel
n19:orjk%3A11410
n3:aktivita
n17:P
n3:aktivity
P(GAP407/12/1830)
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n7:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n16:8236046
n3:druhVysledku
n18:J
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
160990
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/12:10128844
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
preconceptions of reading; emotional, cognitive, language and personality needs; prerequisites for reading; sociocultural differences; hyperlexia; dyslexia; individual differences; literacy; reading skills; Reading
n3:klicoveSlovo
n4:preconceptions%20of%20reading n4:Reading n4:emotional n4:dyslexia n4:prerequisites%20for%20reading n4:cognitive n4:sociocultural%20differences n4:individual%20differences n4:literacy n4:language%20and%20personality%20needs n4:reading%20skills n4:hyperlexia
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[1A9899660158]
n3:nazevZdroje
Didaktické studie
n3:obor
n13:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n15:GAP407%2F12%2F1830
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2012
n3:svazekPeriodika
4
n3:tvurceVysledku
Kucharská, Anna
s:issn
1804-1221
s:numberOfPages
11
n11:organizacniJednotka
11410