This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128732%21RIV13-MSM-11410___/
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128732%21RIV13-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n10:Vysledek
dcterms:description
Chůze v přímém směru je jedna ze základních dovedností v rámci prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením. Předkládaná práce hodnotí míru odchylek od přímého směru žáků se zrakovým postižením z prvního a druhého stupně základní školy. Pro naplnění cíle bylo použito měření na trase dlouhé 15 m. Pro další zpracování dat byla použita numerická metoda podle Wienera (2006), která odhalí jednak průměrnou odchylku prostou, vyjadřující průměrnou velikost odchylky každého jedince, a jednak průměrnou odchylku orientovanou, která ukazuje celkovou orientovanost jedince. Výzkumu se zúčastnilo 34 probandů, 17 osob se zrakovým postižením (9 dívek a 8 chlapců) a 17 žáků vidících jako kontrolní skupiny. Výsledky výzkumu zjišťují schopnost chůze v přímém směru žáků se zrakovým postižením na základě dostupného testu. Žáci se zrakovým postižením nepřekonali žáky vidící v testu přímé chůze. Proto se rozvoj chůze v přímém směru, důležitá dovednost v rámci prostorové orientace a samostatného pohybu, jeví jako důležitý předpoklad cílené edukace. Chůze v přímém směru je jedna ze základních dovedností v rámci prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením. Předkládaná práce hodnotí míru odchylek od přímého směru žáků se zrakovým postižením z prvního a druhého stupně základní školy. Pro naplnění cíle bylo použito měření na trase dlouhé 15 m. Pro další zpracování dat byla použita numerická metoda podle Wienera (2006), která odhalí jednak průměrnou odchylku prostou, vyjadřující průměrnou velikost odchylky každého jedince, a jednak průměrnou odchylku orientovanou, která ukazuje celkovou orientovanost jedince. Výzkumu se zúčastnilo 34 probandů, 17 osob se zrakovým postižením (9 dívek a 8 chlapců) a 17 žáků vidících jako kontrolní skupiny. Výsledky výzkumu zjišťují schopnost chůze v přímém směru žáků se zrakovým postižením na základě dostupného testu. Žáci se zrakovým postižením nepřekonali žáky vidící v testu přímé chůze. Proto se rozvoj chůze v přímém směru, důležitá dovednost v rámci prostorové orientace a samostatného pohybu, jeví jako důležitý předpoklad cílené edukace. Walking in a straight line is one of the basic skills in spatial orientation and independent mobility of persons with visually impairment. The present work evaluates the degree of deviation from a straight line of visually impaired pupils from primary and secondary school. To meet the targets was used to measure 15 m long route for further data processing was used numerical method by Wiener (2006), which reveals both a simple average deviation, expressing the average deviation of each individual size, and both average deviation oriented, which shows the total oriented orientation individual. Research took part in 34 probands, 17 people with visual disabilities (9 girls and 8 boys) and 17 sighted students as a control group. The research results discover the ability to walk in a straight line of students with visual impairment based on available test. Pupils with visual impairment in surmounted the sighted students in the test straight away. Therefore, the development of walking in a straight line, an important skill in spatial orientation and independent movement, seen as an important prerequisite of targeted education.
dcterms:title
Schopnost chůze v přímém směru dětí se zrakovým postižením Schopnost chůze v přímém směru dětí se zrakovým postižením Ability of Straight Walk of Children with Visual Impairment
skos:prefLabel
Schopnost chůze v přímém směru dětí se zrakovým postižením Ability of Straight Walk of Children with Visual Impairment Schopnost chůze v přímém směru dětí se zrakovým postižením
skos:notation
RIV/00216208:11410/12:10128732!RIV13-MSM-11410___
n10:predkladatel
n13:orjk%3A11410
n3:aktivita
n16:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n14:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n4:2776197 n4:6310796 n4:8077274
n3:druhVysledku
n17:O
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
166847
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/12:10128732
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
orientation and mobility, education, motoric, walk.; Visual impairment
n3:klicoveSlovo
n9:walk. n9:motoric n9:Visual%20impairment n9:orientation%20and%20mobility n9:education
n3:kontrolniKodProRIV
[15F60C08CE5B]
n3:obor
n6:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2012
n3:tvurceVysledku
Květoňová, Lea Šumníková, Pavlína Koubová, Lenka
n7:organizacniJednotka
11410