This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10https://schema.org/
shttp://schema.org/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126960%21RIV13-GA0-11410___/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126960%21RIV13-GA0-11410___
rdf:type
n9:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The text comes out from contemporary Czech language education problems at primary schools, it demonstrates different teacher types educational methods and summarizes advantages and disadvatages of inductive and deductive education methods. At practical demonstration of proper names exposition the text shows the possibility of constructivist approach to education with an aim to construct the pupil's cognitive structures. Text vychází z problémů současné výuky českému jazyku na základních školách, ukazuje edukační postupy různých typů učitelů a shrnuje výhody a nevýhody induktivní a deduktivní metody výuky. Na praktické ukázce výkladu proprií ukazuje možnost konstruktivistického přístupu k edukaci konstruováním žákovy poznatkové struktury. Text vychází z problémů současné výuky českému jazyku na základních školách, ukazuje edukační postupy různých typů učitelů a shrnuje výhody a nevýhody induktivní a deduktivní metody výuky. Na praktické ukázce výkladu proprií ukazuje možnost konstruktivistického přístupu k edukaci konstruováním žákovy poznatkové struktury.
dcterms:title
Účinnost edukačních postupů při budování poznatkových struktur Účinnost edukačních postupů při budování poznatkových struktur Efficiency of Educational Procedures in Constructing Knowledge Structures
skos:prefLabel
Účinnost edukačních postupů při budování poznatkových struktur Účinnost edukačních postupů při budování poznatkových struktur Efficiency of Educational Procedures in Constructing Knowledge Structures
skos:notation
RIV/00216208:11410/12:10126960!RIV13-GA0-11410___
n9:predkladatel
n21:orjk%3A11410
n3:aktivita
n18:P
n3:aktivity
P(GAP407/12/1830)
n3:dodaniDat
n13:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n12:7697856
n3:druhVysledku
n4:C
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
175650
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/12:10126960
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
pupil's cognitive structures; educational method; Czech language didactics
n3:klicoveSlovo
n7:educational%20method n7:pupil%27s%20cognitive%20structures n7:Czech%20language%20didactics
n3:kontrolniKodProRIV
[B431AD154200]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Čeština ve škole 21. století - II. Úvodní studie
n3:obor
n14:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
120
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n6:GAP407%2F12%2F1830
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2012
n3:tvurceVysledku
Hájková, Eva
s:numberOfPages
13
n19:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
n10:isbn
978-80-7290-617-8
n11:organizacniJednotka
11410