This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126957%21RIV13-GA0-11410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126957%21RIV13-GA0-11410___
rdf:type
n7:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
This text puts stress on the importance of morphology and its active mastering by Czech language users for comprehension of Czech texts. It responds to current situation in morphology education at basic schools. It shows sociolinguistic approach to morphology didactic content in the relationship with pupil's communicative competence development and it offers topic useful for modern research in the area of morphology education. Text zdůrazňuje význam tvarosloví a jeho aktivního zvládnutí uživateli češtiny pro možnost porozumění českému komunikátu. Reaguje na současný stav výuky tvarosloví na ZŠ, ukazuje možnosti sociolingvistického přístupu k učivu tvarosloví ve vztahu k rozvoji komunikační kompetence žáků a nabízí témata vhodná pro aktuální výzkum v oblasti edukace morfologie. Text zdůrazňuje význam tvarosloví a jeho aktivního zvládnutí uživateli češtiny pro možnost porozumění českému komunikátu. Reaguje na současný stav výuky tvarosloví na ZŠ, ukazuje možnosti sociolingvistického přístupu k učivu tvarosloví ve vztahu k rozvoji komunikační kompetence žáků a nabízí témata vhodná pro aktuální výzkum v oblasti edukace morfologie.
dcterms:title
Building morphological competence of basic school pupils Vytváření morfologické kompetence žáků na ZŠ Vytváření morfologické kompetence žáků na ZŠ
skos:prefLabel
Building morphological competence of basic school pupils Vytváření morfologické kompetence žáků na ZŠ Vytváření morfologické kompetence žáků na ZŠ
skos:notation
RIV/00216208:11410/12:10126957!RIV13-GA0-11410___
n7:predkladatel
n8:orjk%3A11410
n3:aktivita
n11:P
n3:aktivity
P(GAP407/12/1830)
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n14:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n16:7697856
n3:druhVysledku
n12:J
n3:duvernostUdaju
n6:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
179370
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/12:10126957
n3:jazykVysledku
n19:cze
n3:klicovaSlova
research; education of morphology; morphology
n3:klicoveSlovo
n10:education%20of%20morphology n10:research n10:morphology
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[07C81C7E2CDA]
n3:nazevZdroje
Didaktické studie
n3:obor
n9:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n18:GAP407%2F12%2F1830
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2012
n3:svazekPeriodika
4
n3:tvurceVysledku
Hájková, Eva
s:issn
1804-1221
s:numberOfPages
5
n17:organizacniJednotka
11410