This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126912%21RIV13-MSM-11410___/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126912%21RIV13-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.scied.cz/Default.aspx?PorZobr=1&PolozkaID=133&ClanekID=353
dcterms:description
The research deals with the evolution of organisms. It focuses on current knowledge and opinions of pupils from lower and upper secondary schools. The aim is to determine whether pupils are able to realize the importance of biological notions from the perspective of evolutionary processes. First, seven hypotheses are presented, which concern the adaptation of organisms, evolution of organisms, intraspecific competition, speciation, Darwinism and Neo-Darwinism. In total 586 pupils from 8 schools were given a questionnaire. It was found out that in the context of evolutionary processes the pupils have problems to understand commonly known biological or evolutionary notions (e.g., adaptation). On the other hand, some pupils can easily define some more complicated evolutionary topics such as Neo-Darwinism. Předmětem studie je tematika evoluce organismů a mapování aktuálních vědomostí a osobních názorů žáků druhého stupně základních škol a víceletých a čtyřletých gymnázií. Cílem studie je prezentovat, nakolik jsou žáci schopni nejenom definovat konkrétní biologické pojmy, ale hlavně, zda si uvědomují jejich význam z pohledu evolučního procesu. V prvním kroku jsou představeny stanovené hypotézy týkající se přizpůsobení organismů, evoluce organismů, vnitrodruhové konkurence, vzniku nových druhů, darwinismu a neodarwinismu. Výzkum probíhá metodou dotazníkového šetření a účastní se ho 586 žáků z 8 různých škol. Je zjištěno, že v kontextu s evolučními procesy žákům dělají problémy i běžně používané biologické, resp. evoluční pojmy (např. přizpůsobení organismů). Na druhou stranu však i někteří žáci dokáží definovat i složitější evoluční témata, jako je neodarwinismus. Předmětem studie je tematika evoluce organismů a mapování aktuálních vědomostí a osobních názorů žáků druhého stupně základních škol a víceletých a čtyřletých gymnázií. Cílem studie je prezentovat, nakolik jsou žáci schopni nejenom definovat konkrétní biologické pojmy, ale hlavně, zda si uvědomují jejich význam z pohledu evolučního procesu. V prvním kroku jsou představeny stanovené hypotézy týkající se přizpůsobení organismů, evoluce organismů, vnitrodruhové konkurence, vzniku nových druhů, darwinismu a neodarwinismu. Výzkum probíhá metodou dotazníkového šetření a účastní se ho 586 žáků z 8 různých škol. Je zjištěno, že v kontextu s evolučními procesy žákům dělají problémy i běžně používané biologické, resp. evoluční pojmy (např. přizpůsobení organismů). Na druhou stranu však i někteří žáci dokáží definovat i složitější evoluční témata, jako je neodarwinismus.
dcterms:title
Pojem evoluce a jeho vnímání žáky základních a středních škol Pojem evoluce a jeho vnímání žáky základních a středních škol The Notion of Evolution and its Understanding by Pupils of Secondary Schools (ISCED 2 a 3)
skos:prefLabel
Pojem evoluce a jeho vnímání žáky základních a středních škol Pojem evoluce a jeho vnímání žáky základních a středních škol The Notion of Evolution and its Understanding by Pupils of Secondary Schools (ISCED 2 a 3)
skos:notation
RIV/00216208:11410/12:10126912!RIV13-MSM-11410___
n16:predkladatel
n17:orjk%3A11410
n3:aktivita
n15:S
n3:aktivity
S
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n4:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n13:5613191
n3:druhVysledku
n14:J
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
159319
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/12:10126912
n3:jazykVysledku
n7:cze
n3:klicovaSlova
Neo-Darwinism; speciation; adaptation; pupil's knowledge; evolution of organisms
n3:klicoveSlovo
n5:adaptation n5:Neo-Darwinism n5:speciation n5:evolution%20of%20organisms n5:pupil%27s%20knowledge
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[F0051AE0CAE1]
n3:nazevZdroje
Scientia in educatione
n3:obor
n11:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2012
n3:svazekPeriodika
3
n3:tvurceVysledku
Müllerová, Lucie
s:issn
1804-7106
s:numberOfPages
31
n8:organizacniJednotka
11410