This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10111125%21RIV12-MSM-11410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10111125%21RIV12-MSM-11410___
rdf:type
n9:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Příspěvek předkládá přehled tvorby učebnic pracovníků katedry českého jazyka PedF UK. Poukazuje na inovativní přístupy autorů k výuce českého jazyka zejména na základních školách. Převažujícími principy nového pojetí jsou zejména zaměření na komunikační složku jazyka, porozumění textu, orientace v textu a vyhledávání informací. Učebnice respektují také pragmatické aspekty jazyka (zdvořilost, vedení rozhovoru, argumentaci). Autoři učebnic začleňují nové trendy v oblasti didaktiky i lingvistického výzkumu. O tom svědčí například začlenění teorie valenční syntaxe do výuky české skladby na základní škole či výuka pragmatických aspektů řeči. Article presents an overview of textbook employees of the Department of Czech Language Charles University. It refers to innovative approaches to teaching the authors of the Czech language especially in elementary schools. Prevailing principles of the new concepts are focusing on the communication component of language comprehension, orientation in the text and information retrieval. Textbooks also reflect the pragmatic aspects of language (politeness, interviewing, arguments). Authors of textbooks incorporate new trends in teaching methodology and linguistic research. This is evidenced by the inclusion of such theories of valency syntax in teaching Czech syntax in elementary school. Příspěvek předkládá přehled tvorby učebnic pracovníků katedry českého jazyka PedF UK. Poukazuje na inovativní přístupy autorů k výuce českého jazyka zejména na základních školách. Převažujícími principy nového pojetí jsou zejména zaměření na komunikační složku jazyka, porozumění textu, orientace v textu a vyhledávání informací. Učebnice respektují také pragmatické aspekty jazyka (zdvořilost, vedení rozhovoru, argumentaci). Autoři učebnic začleňují nové trendy v oblasti didaktiky i lingvistického výzkumu. O tom svědčí například začlenění teorie valenční syntaxe do výuky české skladby na základní škole či výuka pragmatických aspektů řeči.
dcterms:title
Katedra českého jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy jako významné pracoviště podílející se na tvorbě nových učebnic a učebních textů pro základní a střední školy Katedra českého jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy jako významné pracoviště podílející se na tvorbě nových učebnic a učebních textů pro základní a střední školy Department of Czech Language at Charles University Faculty of Education, as significant work involved in the creation of new textbooks and textbooks for primary and secondary schools
skos:prefLabel
Katedra českého jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy jako významné pracoviště podílející se na tvorbě nových učebnic a učebních textů pro základní a střední školy Katedra českého jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy jako významné pracoviště podílející se na tvorbě nových učebnic a učebních textů pro základní a střední školy Department of Czech Language at Charles University Faculty of Education, as significant work involved in the creation of new textbooks and textbooks for primary and secondary schools
skos:notation
RIV/00216208:11410/11:10111125!RIV12-MSM-11410___
n9:predkladatel
n16:orjk%3A11410
n3:aktivita
n6:S
n3:aktivity
S
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n10:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n13:1023853
n3:druhVysledku
n4:J
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
207231
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/11:10111125
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
orientation in text; new didactical concepts; communication competences; innovative approaches; textbook
n3:klicoveSlovo
n7:orientation%20in%20text n7:textbook n7:innovative%20approaches n7:new%20didactical%20concepts n7:communication%20competences
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[24FA85B56818]
n3:nazevZdroje
Didaktické studie
n3:obor
n18:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2011
n3:svazekPeriodika
3
n3:tvurceVysledku
Žiláková, Renata
s:issn
1804-1221
s:numberOfPages
11
n14:organizacniJednotka
11410