This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10107911%21RIV12-MSM-11410___/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10107911%21RIV12-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n6:Vysledek
dcterms:description
The chapter deals with the teachers' experience of transition between primary and lower secondary school. The aim of this chapter is to systematically summarize and interpret the individual interviews with class teachers from the fifth and sixth grades of the basic school. Based on the experience they are able to describe the pros and cons which come with the transition of students between primary and lower secondary stage of basic school. During our research we focus on the determination of these research questions (1) what comes with the transition between two stages (2) how it is important for teachers and the school management to prepare their students for the transition (3) how students perceive the transition from the teachers' point of view (4) how teachers perceive the departure of students into multi - year gymnasia and other selective schools (5) how teachers solve the problems which occur with admission of new students into the sixth grade of primary school (6) how the class climate can change after the ending of primary school education. Based on the analysis of literature, we chose a qualitative research approach. Its advantage is that it allows to understand in detail the observed phenomena and to obtain detailed information about it. We made interviews with teachers from the deliberately selected schools who expressed what the transition between two stages in the Czech educational system means for them. V kapitole jsme se zaměřili na vnímání přechodu mezi 1. a 2. stupněm základní školy samotnými vyučujícími. Záměrem kapitoly je systematicky shrnout a interpretovat jednotlivé rozhovory s učiteli pátých a šestých ročníků základních škol, kteří jsou na základě vlastních zkušeností schopni popsat klady a zápory, jež s sebou přechod žáků mezi oběma stupni přináší. Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, (1) co s sebou přináší přechod mezi oběma stupni, (2) jak je důležité pro učitele a vedení školy žáky na přechod mezi oběma stupni připravit, (3) jak žáci z pohledu učitelů vnímají přechod mezi oběma stupni, (4) jak učitelé vnímají odchod žáků do víceletých gymnázií a jiných výběrových škol, (5) jak učitelé řeší přijímání nových žáků do šestých ročníků základních škol, (6) jak se změní třídní klima po ukončení prvního stupně základních škol. Na základě analýzy odborné literatury jsme se rozhodli pro kvalitativní výzkumný přístup, protože jeho výhodou je, že umožňuje podrobněji porozumět pozorovanému fenoménu a získat o něm detailní informace. Na několika záměrně vybraných školách jsme vedli rozhovory s učitelkami, které vlastními slovy vyjádřily, co pro ně přechod mezi oběma stupni představuje a k jakým změnám při něm dochází. V kapitole jsme se zaměřili na vnímání přechodu mezi 1. a 2. stupněm základní školy samotnými vyučujícími. Záměrem kapitoly je systematicky shrnout a interpretovat jednotlivé rozhovory s učiteli pátých a šestých ročníků základních škol, kteří jsou na základě vlastních zkušeností schopni popsat klady a zápory, jež s sebou přechod žáků mezi oběma stupni přináší. Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, (1) co s sebou přináší přechod mezi oběma stupni, (2) jak je důležité pro učitele a vedení školy žáky na přechod mezi oběma stupni připravit, (3) jak žáci z pohledu učitelů vnímají přechod mezi oběma stupni, (4) jak učitelé vnímají odchod žáků do víceletých gymnázií a jiných výběrových škol, (5) jak učitelé řeší přijímání nových žáků do šestých ročníků základních škol, (6) jak se změní třídní klima po ukončení prvního stupně základních škol. Na základě analýzy odborné literatury jsme se rozhodli pro kvalitativní výzkumný přístup, protože jeho výhodou je, že umožňuje podrobněji porozumět pozorovanému fenoménu a získat o něm detailní informace. Na několika záměrně vybraných školách jsme vedli rozhovory s učitelkami, které vlastními slovy vyjádřily, co pro ně přechod mezi oběma stupni představuje a k jakým změnám při něm dochází.
dcterms:title
Přechod mezi stupni z pohledu učitelů Transition between two stages of basic school from the teacher' perspective Přechod mezi stupni z pohledu učitelů
skos:prefLabel
Transition between two stages of basic school from the teacher' perspective Přechod mezi stupni z pohledu učitelů Přechod mezi stupni z pohledu učitelů
skos:notation
RIV/00216208:11410/11:10107911!RIV12-MSM-11410___
n6:predkladatel
n7:orjk%3A11410
n3:aktivita
n11:P
n3:aktivity
P(LC06046)
n3:dodaniDat
n12:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n9:9330305
n3:druhVysledku
n18:C
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
222641
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/11:10107911
n3:jazykVysledku
n16:cze
n3:klicovaSlova
in depth interview; qualitative research; teachers; basic school; lower secondary school; primary school; transition
n3:klicoveSlovo
n10:primary%20school n10:in%20depth%20interview n10:transition n10:teachers n10:qualitative%20research n10:basic%20school n10:lower%20secondary%20school
n3:kontrolniKodProRIV
[AADCCA8239A4]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden.
n3:nazevZdroje
Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň.
n3:obor
n15:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
349
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n21:LC06046
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2011
n3:tvurceVysledku
Holubová, Markéta
s:numberOfPages
19
n19:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum
n20:isbn
978-80-246-2043-5
n17:organizacniJednotka
11410