This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10105295%21RIV12-MSM-11410___/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10105295%21RIV12-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
dcterms:description
V moderně pojaté mediální výchově je zapotřebí studentům sdělit, že média jsou odrazem toho, jak se společnost snaží interpretovat svět kolem sebe. Lze na nich poznat, jakým interpretacím je dáván větší prostor a jaké jsou v daném diskurzu upřednostňovány. Vítězné interpretace mají moc konstruovat reálný obraz světa, a přestávají být pouhou %22mediální realitou%22. Jednu z cest k uvědomění si této skutečnosti poskytuje vhled do teorie rámcování. Rámec je zásadním pojmem současného zkoumání jazyka a informační hodnoty hromadných sdělení, jejich dopadu na člověka a jeho svět. Klíčová role rámce pak spočívá zejména v tom, že definuje, jaký typ dotazování je relevantní a jaký není, a také v tom, že vytyčuje interpretační prostor, tedy de facto interpretacím předchází. Skutečnost, že uvnitř takových rámců žijeme a jen obtížně překračujeme jejich hranice, je dobré znát. V moderně pojaté mediální výchově je zapotřebí studentům sdělit, že média jsou odrazem toho, jak se společnost snaží interpretovat svět kolem sebe. Lze na nich poznat, jakým interpretacím je dáván větší prostor a jaké jsou v daném diskurzu upřednostňovány. Vítězné interpretace mají moc konstruovat reálný obraz světa, a přestávají být pouhou %22mediální realitou%22. Jednu z cest k uvědomění si této skutečnosti poskytuje vhled do teorie rámcování. Rámec je zásadním pojmem současného zkoumání jazyka a informační hodnoty hromadných sdělení, jejich dopadu na člověka a jeho svět. Klíčová role rámce pak spočívá zejména v tom, že definuje, jaký typ dotazování je relevantní a jaký není, a také v tom, že vytyčuje interpretační prostor, tedy de facto interpretacím předchází. Skutečnost, že uvnitř takových rámců žijeme a jen obtížně překračujeme jejich hranice, je dobré znát. The modern concept of media education tells students that the media are a reflection of how society tries to interpret the world around her. The media show us which interpretations are given more space and which ones are preferred in the prevailing discourse. Winning interpretations have the power to construct a real image of the world, and cease to be mere %22media reality%22. Insight into the theory of frames provides one way to become aware of this fact. The frame is a fundamental concept of contemporary exploration of language and information value of mass communication, its impact on man and his world. A key part of the frame consists mainly in that it defines what type of questioning is relevant and what is not, and that it sets interpretive space, thus it de facto precedes the interpretations. The fact that we live within these frames, and that we are just barely exceeding them is good to know.
dcterms:title
Interpretace mediálních textů prostřednictvím teorie rámců Interpretation of media texts through the use of the theory of frames Interpretace mediálních textů prostřednictvím teorie rámců
skos:prefLabel
Interpretation of media texts through the use of the theory of frames Interpretace mediálních textů prostřednictvím teorie rámců Interpretace mediálních textů prostřednictvím teorie rámců
skos:notation
RIV/00216208:11410/11:10105295!RIV12-MSM-11410___
n11:predkladatel
n12:orjk%3A11410
n3:aktivita
n17:S
n3:aktivity
S
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n13:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n16:7490712
n3:druhVysledku
n15:J
n3:duvernostUdaju
n5:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
205493
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/11:10105295
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
mass communication; media education; media text; interpretation; framing
n3:klicoveSlovo
n10:interpretation n10:framing n10:media%20text n10:media%20education n10:mass%20communication
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[30FAB5193063]
n3:nazevZdroje
Didaktické studie
n3:obor
n14:AI
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2011
n3:svazekPeriodika
3
n3:tvurceVysledku
Huleja, Jan
s:issn
1804-1221
s:numberOfPages
8
n8:organizacniJednotka
11410