This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10105679%21RIV12-MSM-11410___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://localhost/temp/predkladatel/
n4http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10105679%21RIV12-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
The article deals with manipulation in Czech schools. It is an output of international project %22Teacher in post-socialistic countries as manipulator and victim in the context of education policy and pedagogical activity%22. Manipulation is here defined as a special type of influence exerted intentionally on a person, which is motivated by goals of the manipulator and which objectifies the person being under the influence of the manipulator. The core of the article is the analysis of impact selected characteristics of basic school and high school teachers (background variables) on their (non)manipulative or victimization behavior. An ordered probit model was used to analyze the link between (non)manipulative and victimization behavior of respondents and their personal characteristics. Studie se zabývá problematikou manipulace ve školním prostředí. Je výstupem mezinárodního projektu %22Učitel v postsocialistických zemích jakožto původce a oběť manipulace v kontextu osvětové politiky a pedagogického působení%22. Manipulace je pro účely tohoto příspěvku definována jako specifický typ ovlivňování osoby, které je záměrně prováděno ve jménu cílů stanovených původcem manipulace a které zpředmětňuje osobu, která je vystavena působení původce. Jádrem příspěvku je analýza vlivu vybraných proměnných (background variables) na fenomén (ne)manipulativního, popř. viktimizačního jednání respondentů, tj. učitelů základních a středních škol. Pro analýzu vztahu mezi (ne)manipulativním jednáním a osobními charakteristikami respondentů byl použit tzv. ordered probit model.
dcterms:title
Dzialanie manipulacyjne nauczyciela a jego cechy osobiste: Analiza empiryczna Teachers'' Manipulative Behavior and their background characteristics: Empirical Analysis
skos:prefLabel
Teachers'' Manipulative Behavior and their background characteristics: Empirical Analysis Dzialanie manipulacyjne nauczyciela a jego cechy osobiste: Analiza empiryczna
skos:notation
RIV/00216208:11410/10:10105679!RIV12-MSM-11410___
n3:aktivita
n14:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n13:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n8:1549243 n8:8400105
n3:druhVysledku
n16:C
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
255615
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/10:10105679
n3:jazykVysledku
n18:pol
n3:klicovaSlova
ordered probit model; personal characterictics of teacher; objectification; victimization; manipulation; education
n3:klicoveSlovo
n6:manipulation n6:personal%20characterictics%20of%20teacher n6:ordered%20probit%20model n6:education n6:objectification n6:victimization
n3:kontrolniKodProRIV
[CF27862AA334]
n3:mistoVydani
Lodz
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Nauczyciel w krajach postsocjalistycznych jako sprawca i ofiara manipulacji.
n3:obor
n7:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
262
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2010
n3:tvurceVysledku
Voňková, Hana Bendl, Stanislav
s:numberOfPages
30
n4:hasPublisher
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
n19:isbn
978-83-7525-489-1
n9:organizacniJednotka
11410