This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10080870%21RIV12-MSM-11410___/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10080870%21RIV12-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Kapitola analyzuje tři kazuisitiky romských dětí z vyloučené lokality. Zkoumá jejich životní podmínky z hlediska příležitostí ke kognitivnímu rozvoji, možnosti a účinky včasné péče při přípravě na povinnou školní docházku. The chapter analyzes three cases of Roma children living in excluded locality. The living conditions of children are examined from the point of view of their opportunities for cognitive development as well as possibilities and effects of early care oriented on preparation for school education. Kapitola analyzuje tři kazuisitiky romských dětí z vyloučené lokality. Zkoumá jejich životní podmínky z hlediska příležitostí ke kognitivnímu rozvoji, možnosti a účinky včasné péče při přípravě na povinnou školní docházku.
dcterms:title
Tři příběhy vyloučení Tři příběhy vyloučení Three stories of exclusion
skos:prefLabel
Tři příběhy vyloučení Tři příběhy vyloučení Three stories of exclusion
skos:notation
RIV/00216208:11410/10:10080870!RIV12-MSM-11410___
n3:aktivita
n7:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n9:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n16:5004454
n3:druhVysledku
n14:C
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
293580
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/10:10080870
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
early care; cognitive development; cognitive opportunities; social exclusion
n3:klicoveSlovo
n4:social%20exclusion n4:cognitive%20opportunities n4:early%20care n4:cognitive%20development
n3:kontrolniKodProRIV
[CA6421333D90]
n3:mistoVydani
Ústí nad Labem
n3:nazevEdiceCisloSvazku
monografie
n3:nazevZdroje
Schola excludus
n3:obor
n13:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
220
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2010
n3:tvurceVysledku
Rendl, Miroslav Mikulková, Gabriela Lábusová, Adéla
s:numberOfPages
30
n5:hasPublisher
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
n18:isbn
978-80-7414-221-5
n10:organizacniJednotka
11410