This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n6http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10062591%21RIV11-MSM-11410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10062591%21RIV11-MSM-11410___
rdf:type
n3:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The Draw-a-Man test was used in a longitudinal ethnographic research of school-age children. The drawings of first-fourth graders were likewise analyzed with the help of the drawing style concept. A latent crisis of artistic representation has been thus discovered. Discussing findings inspiration is drawn from the theorists of development from analytic to synthetic drawing (Jirásek, Švancarová) and from the theorists of hieratic (versus direct) perspective (Uspenskij, Žegin). Thus attained are not only deeper understanding of the development of drawing of the observed children, but likewise deeper understanding of the traditional concepts for the gradation of drawing in younger school-age: analytic versus synthetic, intellectually realistic versus visually realistic. V longitudinální etnografii dětí školního věku byl použit i test kresby pána. Kresby dětí z 1.-4. ročníku byly analyzovány též s pomocí pojmu styl kresby. Zjištěna tak byla latentní krize výtvarného zobrazování. Inspirací při hledání odpovědí bylo pojetí analytické vs. syntetické kresby J. Jiráska a L. Švancarové a pojetí systému přímé vs. obrácené perspektivy B. A. Uspenského a L. F. Žegina. Výsledkem je nejen prohloubené chápání vývoje kresby zkoumaných dětí, ale též tradičních pojmů pro gradaci kresby v mladším školním věku ? analytická vs. syntetická kresba a kresba intelektuálně vs. vizuálně realistická. V longitudinální etnografii dětí školního věku byl použit i test kresby pána. Kresby dětí z 1.-4. ročníku byly analyzovány též s pomocí pojmu styl kresby. Zjištěna tak byla latentní krize výtvarného zobrazování. Inspirací při hledání odpovědí bylo pojetí analytické vs. syntetické kresby J. Jiráska a L. Švancarové a pojetí systému přímé vs. obrácené perspektivy B. A. Uspenského a L. F. Žegina. Výsledkem je nejen prohloubené chápání vývoje kresby zkoumaných dětí, ale též tradičních pojmů pro gradaci kresby v mladším školním věku ? analytická vs. syntetická kresba a kresba intelektuálně vs. vizuálně realistická.
dcterms:title
Styl kresby pána u dětí mladšího školního věku Styl kresby pána u dětí mladšího školního věku Younger school-age children's drawing style in the Draw-a-man test
skos:prefLabel
Styl kresby pána u dětí mladšího školního věku Younger school-age children's drawing style in the Draw-a-man test Styl kresby pána u dětí mladšího školního věku
skos:notation
RIV/00216208:11410/10:10062591!RIV11-MSM-11410___
n7:aktivita
n12:Z
n7:aktivity
Z(MSM0021620862)
n7:cisloPeriodika
2
n7:dodaniDat
n9:2011
n7:domaciTvurceVysledku
n8:8238154 n8:3483657
n7:druhVysledku
n10:J
n7:duvernostUdaju
n13:S
n7:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n7:idSjednocenehoVysledku
290901
n7:idVysledku
RIV/00216208:11410/10:10062591
n7:jazykVysledku
n15:cze
n7:klicovaSlova
drawing style; children drawings; Draw-a-Man test
n7:klicoveSlovo
n11:drawing%20style n11:children%20drawings n11:Draw-a-Man%20test
n7:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n7:kontrolniKodProRIV
[D33AAE99D338]
n7:nazevZdroje
Československá psychologie
n7:obor
n18:AN
n7:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n7:pocetTvurcuVysledku
2
n7:rokUplatneniVysledku
n9:2010
n7:svazekPeriodika
54
n7:tvurceVysledku
Klusák, Miroslav Slavík, Jan
n7:zamer
n17:MSM0021620862
s:issn
0009-062X
s:numberOfPages
13
n6:organizacniJednotka
11410