This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10062260%21RIV11-MSM-11410___/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10062260%21RIV11-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
dcterms:description
Na základě sekundární analýzy dat získaných v rámci vícepřípadové studie českých základních škol popisujeme, jak organizační struktura a procesy na úrovni školy ovlivňují podmínky socializace dětí. Dokumentujeme především mechanismy vytváření tříd a důsledky systému, kdy jeden učitel zůstává několik let s relativně stabilní skupinou dětí. Naše zjištění konfrontujeme s teoretickým modelem socializace v české škole a s empirickými zjištěními ze zahraničí. Získané poznatky umožňují lépe pochopit fungování školy jako instituce s rozvolněnou vazbou mezi jednotlivými úrovněmi rozhodování. Na základě sekundární analýzy dat získaných v rámci vícepřípadové studie českých základních škol popisujeme, jak organizační struktura a procesy na úrovni školy ovlivňují podmínky socializace dětí. Dokumentujeme především mechanismy vytváření tříd a důsledky systému, kdy jeden učitel zůstává několik let s relativně stabilní skupinou dětí. Naše zjištění konfrontujeme s teoretickým modelem socializace v české škole a s empirickými zjištěními ze zahraničí. Získané poznatky umožňují lépe pochopit fungování školy jako instituce s rozvolněnou vazbou mezi jednotlivými úrovněmi rozhodování. In this study of socialization in the elementary school classrooms a large body of data acquired in qualitative multiple case study of five Czech basic schools (i.e. comprehensive primary and lower secondary schools) was reanalysed. We have described the processes of class formation and looping (one teacher teaching the class for several consecutive years) common in the Czech primary school. The findings are compared with a model of school socialisation and with approaches used in class formation in other school systems. The results are interpreted within the theory of Czech school as a loosely coupled system.
dcterms:title
Like a railroad switching yard : school structure and school socialization of children Velké seřaďovací nádraží : struktura školy a socializace dětí Velké seřaďovací nádraží : struktura školy a socializace dětí
skos:prefLabel
Like a railroad switching yard : school structure and school socialization of children Velké seřaďovací nádraží : struktura školy a socializace dětí Velké seřaďovací nádraží : struktura školy a socializace dětí
skos:notation
RIV/00216208:11410/10:10062260!RIV11-MSM-11410___
n3:aktivita
n4:P
n3:aktivity
P(LC06046)
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n9:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n10:5779553
n3:druhVysledku
n5:J
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
295459
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/10:10062260
n3:jazykVysledku
n15:cze
n3:klicovaSlova
secondary data; loose coupling; looping; multiple case study; teacher; class composition; class formation; Czech basic school; socialisation
n3:klicoveSlovo
n7:multiple%20case%20study n7:class%20composition n7:class%20formation n7:secondary%20data n7:loose%20coupling n7:looping n7:socialisation n7:teacher n7:Czech%20basic%20school
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[A39EEF3EA179]
n3:nazevZdroje
Orbis scholae
n3:obor
n18:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n13:LC06046
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2010
n3:svazekPeriodika
4
n3:tvurceVysledku
Dvořák, Dominik
s:issn
1802-4637
s:numberOfPages
16
n14:organizacniJednotka
11410