This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10048591%21RIV11-MSM-11410___/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10048591%21RIV11-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Tento článek se týká metody pojmového mapování (concept mapping). Autoři popisují podstatu, funkce, přednosti a limity této metody a diskutují její využití v různých oblastech. Na příkladu pojmových map zpracovaných studenty Univerzity Karlovy v Praze ? Pedagogické fakulty v rámci pedagogického kurzu ?Autorita ve výchově? je ukázáno konkrétní využití pojmového mapování ve výuce pedagogiky. Na začátku kurzu byli studenti seznámeni s metodou pojmového mapování a vypracovali pojmovou mapu s klíčovým pojmem ?autorita učitele?. Během kurzu získávali nové znalosti o autoritě ve výchově a společně s vyučujícím a ostatními studenty diskutovali nad svými prvními pojmovými mapami. Na konci kurzu se studenti snažili své mapy vylepšit. Pojmová mapa pomohla studentům velmi přehledně zachytit komplexnost předložené problematiky. Autoři uvádějí problematické aspekty tvorby mapy a dále příklady vhodně a nevhodně vybraných pojmů a (křížových) spojení mezi nimi. Tento článek se týká metody pojmového mapování (concept mapping). Autoři popisují podstatu, funkce, přednosti a limity této metody a diskutují její využití v různých oblastech. Na příkladu pojmových map zpracovaných studenty Univerzity Karlovy v Praze ? Pedagogické fakulty v rámci pedagogického kurzu ?Autorita ve výchově? je ukázáno konkrétní využití pojmového mapování ve výuce pedagogiky. Na začátku kurzu byli studenti seznámeni s metodou pojmového mapování a vypracovali pojmovou mapu s klíčovým pojmem ?autorita učitele?. Během kurzu získávali nové znalosti o autoritě ve výchově a společně s vyučujícím a ostatními studenty diskutovali nad svými prvními pojmovými mapami. Na konci kurzu se studenti snažili své mapy vylepšit. Pojmová mapa pomohla studentům velmi přehledně zachytit komplexnost předložené problematiky. Autoři uvádějí problematické aspekty tvorby mapy a dále příklady vhodně a nevhodně vybraných pojmů a (křížových) spojení mezi nimi. This article deals with the concept mapping method. The authors describe principles, functions, advantages and limitations of this method and discuss its use in different areas. Use of concept mapping in educational situations is demonstrated on concept maps made by students of Charles University in Prague, Faculty of Education during a course on ?Authority in Education?. At the beginning of the course, students learned about the concept mapping method and created their first concept map with key concept ?teacher authority?. During the course, they studied authority in education and discussed about their first concept maps with the teacher and other students. At the end of the course, the students tried to improve their maps. The concept map helped the students to represent the complexity of the studied issue very clearly. The authors show the problematic aspects of creating the maps and also examples of (in)appropriately chosen concepts and (cross-)links between them.
dcterms:title
Využití pojmových map ve výuce pedagogiky Use of Concept Maps in Teaching Pedagogy Využití pojmových map ve výuce pedagogiky
skos:prefLabel
Využití pojmových map ve výuce pedagogiky Využití pojmových map ve výuce pedagogiky Use of Concept Maps in Teaching Pedagogy
skos:notation
RIV/00216208:11410/10:10048591!RIV11-MSM-11410___
n3:aktivita
n7:S
n3:aktivity
S
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n11:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n5:1549243 n5:8400105
n3:druhVysledku
n16:J
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
297780
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/10:10048591
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
authority in education; functions of concept maps; hierarchical levels of concept map; cross-links; key concept; mind map; concept map; concept mapping
n3:klicoveSlovo
n4:concept%20map n4:cross-links n4:key%20concept n4:concept%20mapping n4:functions%20of%20concept%20maps n4:hierarchical%20levels%20of%20concept%20map n4:authority%20in%20education n4:mind%20map
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[B6ED3ADA4BCB]
n3:nazevZdroje
Pedagogická orientace
n3:obor
n8:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2010
n3:svazekPeriodika
20
n3:tvurceVysledku
Voňková, Hana Bendl, Stanislav
s:issn
1211-4669
s:numberOfPages
23
n12:organizacniJednotka
11410