This HTML5 document contains 38 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222449%21RIV10-MSM-11410___/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222449%21RIV10-MSM-11410___
rdf:type
n6:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Dynamika kvantitativního rozvoje vysokého školství v České republice je v posledních letech nejvyšší ze všech rozvinutých zemí světa. Na vysoké školy už u nás odchází studovat 60 % lidí z populačního ročníku a dalších 7 % jde na vyšší odborné školy, které jsou také součástí mezinárodně srovnávaného terciárního vzdělávání. Tak rychlému nárůstu počtu studentů neodpovídá ani ekonomická situace, ani schopnost vysokého školství se přizpůsobovat novým požadavkům, především mít odpovídající nabídku pro každého z širokého spektra zájemců o studium – se stále různorodějším zázemím a životními zkušenostmi, studijními předpoklady a motivacemi, aspiracemi a cíli, čeho v životě dosáhnout. V důsledku demografického zlomu se v polovině příštího desetiletí do věku 19–21 let dostanou podstatně slabší populační kohorty. Dokonce i při případné stagnaci počtu zapsaných do terciárního vzdělávání na současné úrovni, by jejich podíl do roku 2015 značně přesáhnul tři čtvrtiny odpovídající věkové kohorty. Dynamika kvantitativního rozvoje vysokého školství v České republice je v posledních letech nejvyšší ze všech rozvinutých zemí světa. Na vysoké školy už u nás odchází studovat 60 % lidí z populačního ročníku a dalších 7 % jde na vyšší odborné školy, které jsou také součástí mezinárodně srovnávaného terciárního vzdělávání. Tak rychlému nárůstu počtu studentů neodpovídá ani ekonomická situace, ani schopnost vysokého školství se přizpůsobovat novým požadavkům, především mít odpovídající nabídku pro každého z širokého spektra zájemců o studium – se stále různorodějším zázemím a životními zkušenostmi, studijními předpoklady a motivacemi, aspiracemi a cíli, čeho v životě dosáhnout. V důsledku demografického zlomu se v polovině příštího desetiletí do věku 19–21 let dostanou podstatně slabší populační kohorty. Dokonce i při případné stagnaci počtu zapsaných do terciárního vzdělávání na současné úrovni, by jejich podíl do roku 2015 značně přesáhnul tři čtvrtiny odpovídající věkové kohorty. In recent years the dynamics of quantitative development of higher education in the Czech Republic has been the highest one of all developed countries in the world. Today, 60 % of the age cohort enter higher education institutions, further 7 % enrol in higher professional schools which represent the lower tier of tertiary education. Such a steep increase in the number of students corresponds neither to economic situation nor to the capability of higher education to adapt to new needs, namely to have an adequate offer for each of a wide range of students, having a far more diverse family background and personal experience, motivation and aptitude for study, career aspirations and aims what to achieve in life. Moreover, due to a demographic decline far weaker age cohorts will reach the age of 19-21 years in the middle of the next decade. Even if the number of those enrolled in tertiary education will stagnate, their proportion in 2015 will significantly exceed three quarters of the corresponding age coh
dcterms:title
Kolik máme vysokoškoláků? How many university students do we have? Kolik máme vysokoškoláků?
skos:prefLabel
How many university students do we have? Kolik máme vysokoškoláků? Kolik máme vysokoškoláků?
skos:notation
RIV/00216208:11410/09:00222449!RIV10-MSM-11410___
n3:aktivita
n12:V
n3:aktivity
V
n3:cisloPeriodika
01
n3:dodaniDat
n5:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n10:3616525
n3:druhVysledku
n17:J
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
321990
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/09:00222449
n3:jazykVysledku
n4:cze
n3:klicovaSlova
Tertiary education; students
n3:klicoveSlovo
n9:Tertiary%20education n9:students
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[88F9B46B6E06]
n3:nazevZdroje
AULA
n3:obor
n15:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n5:2009
n3:svazekPeriodika
17
n3:tvurceVysledku
Koucký, Jan
s:issn
1210-6658
s:numberOfPages
15
n11:organizacniJednotka
11410