This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n4http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222195%21RIV10-MSM-11410___/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222195%21RIV10-MSM-11410___
rdf:type
n13:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Jednou z překážek sociální inkluze se jeví být negativní postoje vrstevníků vůči žákům/ studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem autorek bylo zjistit, jaké jsou převládající postoje studentů vysokých škol k integraci osob se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu. Šetření se zúčastnilo 346 studentů vysokých škol, kteří vyplnili škálu „Opinions Relative to Integration (ORI)“. Jak vyplývá z výsledků šetření, studenti vysokých škol mají pozitivní přístup k integraci – u žen je tento přístup výraznější než u mužů. Participující studenti se dále domnívají, že integrace studentů se speciálními vzdělávacími potřebami bude prospěšná pro jejich vrstevníky bez postižení. Účastníci šetření byli nicméně kritičtí k připravenosti pedagogů na běžných školách na integraci. Výsledky šetření jsou uvedeny do kontextu s výsledky zahraničních výzkumů. One of barriers to social inclusion seems to be the negative peer attitudes towards students with special educational needs. The aim of authors was to investigate the prevailing attitudes of university students towards integration of people with special educational needs within the mainstream schools. The participating 346 university students filled in the Opinions Relative to Integration scale (ORI). The data analysis confirms prevailing positive attitudes towards integration of students with special educational needs – participating women were more positive in their attitudes than men. The university students also believe that integration of students with special educational needs will be beneficial for their peers without disability. However the participants were critical towards readiness of teachers for integration within the mainstream schools setting. The results are discussed in the context of international research. Jednou z překážek sociální inkluze se jeví být negativní postoje vrstevníků vůči žákům/ studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem autorek bylo zjistit, jaké jsou převládající postoje studentů vysokých škol k integraci osob se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu. Šetření se zúčastnilo 346 studentů vysokých škol, kteří vyplnili škálu „Opinions Relative to Integration (ORI)“. Jak vyplývá z výsledků šetření, studenti vysokých škol mají pozitivní přístup k integraci – u žen je tento přístup výraznější než u mužů. Participující studenti se dále domnívají, že integrace studentů se speciálními vzdělávacími potřebami bude prospěšná pro jejich vrstevníky bez postižení. Účastníci šetření byli nicméně kritičtí k připravenosti pedagogů na běžných školách na integraci. Výsledky šetření jsou uvedeny do kontextu s výsledky zahraničních výzkumů.
dcterms:title
Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu Attitudes of University Students towards Inclusion Education of students with special educational needs
skos:prefLabel
Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu Attitudes of University Students towards Inclusion Education of students with special educational needs
skos:notation
RIV/00216208:11410/09:00222195!RIV10-MSM-11410___
n3:aktivita
n20:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n11:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n12:7029691 n12:6310796 n12:8461511
n3:druhVysledku
n17:D
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
334707
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/09:00222195
n3:jazykVysledku
n15:cze
n3:klicovaSlova
integration; inclusion; attitudes; university students; readiness of teachers
n3:klicoveSlovo
n5:inclusion n5:integration n5:attitudes n5:university%20students n5:readiness%20of%20teachers
n3:kontrolniKodProRIV
[EF47C4FC1DC5]
n3:mistoKonaniAkce
Ostrava
n3:mistoVydani
Ostrava
n3:nazevZdroje
Vytváření sociálních sítí
n3:obor
n9:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2009
n3:tvurceVysledku
Hájková, Vanda Strnadová, Iva Kvĺtoňová, Lea
n3:typAkce
n18:WRD
n3:zahajeniAkce
2009-11-11+01:00
s:numberOfPages
6
n7:hasPublisher
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
n19:isbn
978-80-248-2117-7
n4:organizacniJednotka
11410