This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n3http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F07%3A00110506%21RIV09-MSM-11410___/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F07%3A00110506%21RIV09-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
In the paper, the focus is given on qualitative aspects of teaching/learning mathematics in a foreign language, esp. on the language of the pupils and the conflicts the limited language can bring. Suggestions for eliminating these conflicts and their negative influence on learning are presented. In the paper, the focus is given on qualitative aspects of teaching/learning mathematics in a foreign language, esp. on the language of the pupils and the conflicts the limited language can bring. Suggestions for eliminating these conflicts and their negative influence on learning are presented. Článek se zabývá kvalitativními aspekty vyučování matematice v cizím jazyku se zaměřením hlavně na jazyk žáků a konflikty způsobené omezenou jazykovou odborností. Jsou uvedeny návrhy na zmenšení těchto konfliktů.
dcterms:title
The influence of limited language proficiency of the children on communication obstacles in bilingual teaching/learning of mathematics Vliv omezené jazykové odbornosti u dětí na komunikační překážky při bilingvním vyučování matematiky The influence of limited language proficiency of the children on communication obstacles in bilingual teaching/learning of mathematics
skos:prefLabel
The influence of limited language proficiency of the children on communication obstacles in bilingual teaching/learning of mathematics The influence of limited language proficiency of the children on communication obstacles in bilingual teaching/learning of mathematics Vliv omezené jazykové odbornosti u dětí na komunikační překážky při bilingvním vyučování matematiky
skos:notation
RIV/00216208:11410/07:00110506!RIV09-MSM-11410___
n4:aktivita
n5:S
n4:aktivity
S
n4:dodaniDat
n9:2009
n4:domaciTvurceVysledku
n12:3727165
n4:druhVysledku
n20:D
n4:duvernostUdaju
n11:S
n4:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
426279
n4:idVysledku
RIV/00216208:11410/07:00110506
n4:jazykVysledku
n18:eng
n4:klicovaSlova
mathematics education in foreign language; language professionalism
n4:klicoveSlovo
n10:language%20professionalism n10:mathematics%20education%20in%20foreign%20language
n4:kontrolniKodProRIV
[901E368BA9B2]
n4:mistoKonaniAkce
Nicosia, Cyprus
n4:mistoVydani
Nicosia, Cyprus
n4:nazevZdroje
Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání
n4:obor
n15:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n9:2007
n4:tvurceVysledku
Novotná, Jarmila Petrová, Jana
n4:typAkce
n14:WRD
n4:zahajeniAkce
2007-02-22+01:00
s:numberOfPages
10
n13:hasPublisher
University of Cyprus
n17:isbn
978-9963-671-25-0
n3:organizacniJednotka
11410