This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F07%3A00110036%21RIV09-GA0-11410___/
n7https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F07%3A00110036%21RIV09-GA0-11410___
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
The aim of this article is to find out teaching methods and forms used during the First Czechoslovak Republic by which the Czech students ackwired knowledge of Slovak language. Příspěvek vymezuje postavení učiva o slovenštině v dobových kurikulárních materiálech a identifikuje didaktické postupy, jimiž se u českých žáků za první Československé republiky dosahovalo znalosti slovenštiny. Příspěvek vymezuje postavení učiva o slovenštině v dobových kurikulárních materiálech a identifikuje didaktické postupy, jimiž se u českých žáků za první Československé republiky dosahovalo znalosti slovenštiny.
dcterms:title
Pasivní česko-slovenský bilingvismus jako vyučovací cíl na českých středních školách v období 1. ČSR – teorie versus praxe Passive Czecho-Slovak bilingualism as an educational aim at the Czech secondary schools in the period of the First Czechoslovak Republic – theory versus practice Pasivní česko-slovenský bilingvismus jako vyučovací cíl na českých středních školách v období 1. ČSR – teorie versus praxe
skos:prefLabel
Pasivní česko-slovenský bilingvismus jako vyučovací cíl na českých středních školách v období 1. ČSR – teorie versus praxe Pasivní česko-slovenský bilingvismus jako vyučovací cíl na českých středních školách v období 1. ČSR – teorie versus praxe Passive Czecho-Slovak bilingualism as an educational aim at the Czech secondary schools in the period of the First Czechoslovak Republic – theory versus practice
skos:notation
RIV/00216208:11410/07:00110036!RIV09-GA0-11410___
n3:aktivita
n15:P
n3:aktivity
P(GP406/06/P314)
n3:dodaniDat
n11:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n8:4777484
n3:druhVysledku
n18:D
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
440738
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/07:00110036
n3:jazykVysledku
n6:cze
n3:klicovaSlova
secondary schools; interwar period; Slovak language; bilingualism
n3:klicoveSlovo
n4:Slovak%20language n4:interwar%20period n4:secondary%20schools n4:bilingualism
n3:kontrolniKodProRIV
[38B54CB8AF98]
n3:mistoKonaniAkce
Banská Bystrica
n3:mistoVydani
Banská Bystrica
n3:nazevZdroje
Zborník materiálov zo 6. medzinárodnej vedeckej konferencie o komunikácii Kontinuitné a diskontinuitné otázky jazykovej komunikácie
n3:obor
n20:AI
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n13:GP406%2F06%2FP314
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2007
n3:tvurceVysledku
Šmejkalová, Martina
n3:typAkce
n5:EUR
n3:zahajeniAkce
2006-09-13+02:00
s:numberOfPages
6
n14:hasPublisher
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
n7:isbn
978-80-8083-456-2
n19:organizacniJednotka
11410