This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F04%3A00010938%21RIV%2F2005%2FMSM%2F114105%2FN/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F04%3A00010938%21RIV%2F2005%2FMSM%2F114105%2FN
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
The discussion paper clarifies conditions under which psychological konwledge can be useful for didactical thinkinf in order to contibute to efficient teaching. Text v polemice s Kansanenem navrhuje podmínky, za kterých mohou být psychologické poznatky prospěšné didaktice a přispět k účinnějšímu vyučování. Text v polemice s Kansanenem navrhuje podmínky, za kterých mohou být psychologické poznatky prospěšné didaktice a přispět k účinnějšímu vyučování.
dcterms:title
Psychodidaktika jako obrat k účinnému vyučování: Komentář na okraj Kansanenovy úvahy Didaktika a její vztah k pedagogické psychologii Psychodidaktika jako obrat k účinnému vyučování: Komentář na okraj Kansanenovy úvahy Didaktika a její vztah k pedagogické psychologii Psycho-didactics as a Turn to the Theme of Efficient Education: a Comment on Kansanen's Essay Didactics and Its relationship to Educational psychology
skos:prefLabel
Psychodidaktika jako obrat k účinnému vyučování: Komentář na okraj Kansanenovy úvahy Didaktika a její vztah k pedagogické psychologii Psychodidaktika jako obrat k účinnému vyučování: Komentář na okraj Kansanenovy úvahy Didaktika a její vztah k pedagogické psychologii Psycho-didactics as a Turn to the Theme of Efficient Education: a Comment on Kansanen's Essay Didactics and Its relationship to Educational psychology
skos:notation
RIV/00216208:11410/04:00010938!RIV/2005/MSM/114105/N
n3:strany
58;63
n3:aktivita
n18:Z
n3:aktivity
Z(MSM 114100002)
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n13:2005
n3:domaciTvurceVysledku
n10:7250266
n3:druhVysledku
n11:J
n3:duvernostUdaju
n6:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
583118
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/04:00010938
n3:jazykVysledku
n16:cze
n3:klicovaSlova
Psycho-didactics; Theme; Efficient; Education; Comment; Kansanen's; Essay; Didactics; relationship; Educational; psychology
n3:klicoveSlovo
n5:Kansanen%27s n5:Efficient n5:Psycho-didactics n5:Comment n5:relationship n5:Didactics n5:Theme n5:psychology n5:Educational n5:Education n5:Essay
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[E96E595F36EC]
n3:nazevZdroje
Pedagogika
n3:obor
n17:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2004
n3:svazekPeriodika
54
n3:tvurceVysledku
Štech, Stanislav
n3:zamer
n12:MSM%20114100002
s:issn
0031-3815
s:numberOfPages
6
n7:organizacniJednotka
11410