This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F04%3A00010761%21RIV%2F2005%2FMSM%2F114105%2FN/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F04%3A00010761%21RIV%2F2005%2FMSM%2F114105%2FN
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Je-li chyba žáka na hodinách matematiky vnímána jako jev nežádoucí, vede to k útlumu aktivity žáků. Aktivitu povzbuzuje vnímání chyby jako zdroje poučení. Ak je chyba žiaka na hodinách matematiky vnímaná ako jav nežiadúci, vedie to k útlmu aktivity žiakov. Aktivitu povzbudzuje vnímanie chyby ako zdroja poučenia. If a students' s error is comprehent as a phenomenon undesirable, activity of students decreases. If it is cmprehent as a source of enlightenment it enhances students' activity.
dcterms:title
Understanding students' error Vnímanie chyby Vnímání chyby
skos:prefLabel
Understanding students' error Vnímanie chyby Vnímání chyby
skos:notation
RIV/00216208:11410/04:00010761!RIV/2005/MSM/114105/N
n4:strany
16;16
n4:aktivita
n16:Z
n4:aktivity
Z(MSM 114100004)
n4:cisloPeriodika
13
n4:dodaniDat
n8:2005
n4:domaciTvurceVysledku
n9:4858506
n4:druhVysledku
n15:J
n4:duvernostUdaju
n18:S
n4:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
593186
n4:idVysledku
RIV/00216208:11410/04:00010761
n4:jazykVysledku
n11:sla
n4:klicovaSlova
Understanding; students'; error
n4:klicoveSlovo
n6:Understanding n6:error n6:students%27
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[394AE8D8A8E4]
n4:nazevZdroje
Kritické listy
n4:obor
n12:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n8:2004
n4:tvurceVysledku
Hejný, Milan
n4:zamer
n13:MSM%20114100004
s:issn
1214-5823
s:numberOfPages
1
n14:organizacniJednotka
11410