This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n6http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10289182%21RIV15-MSM-11320___/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10289182%21RIV15-MSM-11320___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/95/86
dcterms:description
This contribution deals with chemistry education focused on medicinal chemistry at secondary schools and discusses chosen results of questionnaire research made in 2011 and 2013. In the framework of said research, a set of educational materials (educational texts, presentations, worksheets and educational games) was prepared and evaluated, while the main aim of the research was to find opinions and attitudes of participating teachers and students on the theme of medicinal chemistry, and the prepared materials and material applicability in secondary school education. The questionnaire research was done in a framework of cooperation with 25 Czech secondary schools and involved 417 students (230 females and 187 males) and 29 chemistry teachers. The results proved that the attitudes of students as well as teachers to the theme of medicinal chemistry are positive and the theme is considered to be contributive and an important part of secondary school education. In addition to that, the presented materials were also evaluated as of a good quality (regarding their correctness, structure, images etc.) and can be well implemented into secondary school education. Tento článek se věnuje problematice výuky chemie léčiv na střední škole. Diskutuje výsledky šetření, které proběhlo v letech 2011/2013. Do šetření se tehdy zapojilo celkem 25 gymnázií z celé České republiky. Výsledný vzorek čítal 417 žáků (z toho 230 dívek a 187 chlapců) a 29 učitelů chemie. Na začátku celého šetření byly učitelům na základě jejich zájmu zaslány výukové materiály k danému tématu. Po jejich otestování byly získány dotazníky, které se staly základem pro celkové vyhodnocení. Cílem bylo zjistit přístup respondentů k danému tématu a využitelnost připravených výukových materiálů ve výuce. Z výsledků šetření vyplynulo, že dané téma vnímají žáci i jejich učitelé jako přínosné a patřící do oblasti chemie. Připravené výukové materiály považuje většina žáků a učitelů za vyhovující, a tudíž za použitelné ke vzdělávání žáků na střední škole. Tento článek se věnuje problematice výuky chemie léčiv na střední škole. Diskutuje výsledky šetření, které proběhlo v letech 2011/2013. Do šetření se tehdy zapojilo celkem 25 gymnázií z celé České republiky. Výsledný vzorek čítal 417 žáků (z toho 230 dívek a 187 chlapců) a 29 učitelů chemie. Na začátku celého šetření byly učitelům na základě jejich zájmu zaslány výukové materiály k danému tématu. Po jejich otestování byly získány dotazníky, které se staly základem pro celkové vyhodnocení. Cílem bylo zjistit přístup respondentů k danému tématu a využitelnost připravených výukových materiálů ve výuce. Z výsledků šetření vyplynulo, že dané téma vnímají žáci i jejich učitelé jako přínosné a patřící do oblasti chemie. Připravené výukové materiály považuje většina žáků a učitelů za vyhovující, a tudíž za použitelné ke vzdělávání žáků na střední škole.
dcterms:title
Hodnocení a uplatnění problematiky chemie léčiv ve výuce na gymnáziích Hodnocení a uplatnění problematiky chemie léčiv ve výuce na gymnáziích Medicinal Chemistry in Secondary School Education - Implementation and Students' and Teachers' Attitudes
skos:prefLabel
Hodnocení a uplatnění problematiky chemie léčiv ve výuce na gymnáziích Medicinal Chemistry in Secondary School Education - Implementation and Students' and Teachers' Attitudes Hodnocení a uplatnění problematiky chemie léčiv ve výuce na gymnáziích
skos:notation
RIV/00216208:11320/14:10289182!RIV15-MSM-11320___
n4:aktivita
n16:I
n4:aktivity
I
n4:cisloPeriodika
1
n4:dodaniDat
n10:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n12:2472333
n4:druhVysledku
n17:J
n4:duvernostUdaju
n18:S
n4:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
19405
n4:idVysledku
RIV/00216208:11320/14:10289182
n4:jazykVysledku
n8:cze
n4:klicovaSlova
educational materials; chemistry education; chemistry around us; questionnaire research; medicinal chemistry
n4:klicoveSlovo
n9:medicinal%20chemistry n9:chemistry%20around%20us n9:questionnaire%20research n9:educational%20materials n9:chemistry%20education
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[224384EFA674]
n4:nazevZdroje
Scientia in educatione
n4:obor
n15:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
3
n4:rokUplatneniVysledku
n10:2014
n4:svazekPeriodika
5
n4:tvurceVysledku
Štefková, Ivona Kekule, Martina Šmejkal, Petr
s:issn
1804-7106
s:numberOfPages
14
n6:organizacniJednotka
11320