This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00206275%21RIV10-MSM-11320___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00206275%21RIV10-MSM-11320___
rdf:type
skos:Concept n12:Vysledek
dcterms:description
Přestože fyzika i další přírodní vědy hrají důležitou roli v rozvoji moderní civilizace, v posledních letech je zaznamenáván pokles produkce lidských zdrojů v oblasti přírodních věd a technologií. Mezinárodní výzkum PISA, který se v roce 2006 zabýval zejména přírodovědnou gramotností, se zaměřil také na zjišťování postojů patnáctiletých žáků k přírodním vědám. Informace o postojích žáků se získávaly jednak v rámci dotazníkového šetření, některé z otázek pak byly přímo součástí přírodovědných úloh. Postoje se zjišťovaly ve čtyřech oblastech: podpora vědeckého zkoumání, důvěra ve vlastní schopnosti v přírodních vědách, zájem o přírodní vědy a odpovědnost vůči zdrojům a životnímu prostředí. V článku jsou shrnuty nejdůležitější výsledky a uvedeny ukázky otázek z jednotlivých zkoumaných oblastí spolu s konkrétními výsledky žáků z České republiky, Slovenska, Finska, Japonska a celkovým průměrem pro země OECD. Přestože fyzika i další přírodní vědy hrají důležitou roli v rozvoji moderní civilizace, v posledních letech je zaznamenáván pokles produkce lidských zdrojů v oblasti přírodních věd a technologií. Mezinárodní výzkum PISA, který se v roce 2006 zabýval zejména přírodovědnou gramotností, se zaměřil také na zjišťování postojů patnáctiletých žáků k přírodním vědám. Informace o postojích žáků se získávaly jednak v rámci dotazníkového šetření, některé z otázek pak byly přímo součástí přírodovědných úloh. Postoje se zjišťovaly ve čtyřech oblastech: podpora vědeckého zkoumání, důvěra ve vlastní schopnosti v přírodních vědách, zájem o přírodní vědy a odpovědnost vůči zdrojům a životnímu prostředí. V článku jsou shrnuty nejdůležitější výsledky a uvedeny ukázky otázek z jednotlivých zkoumaných oblastí spolu s konkrétními výsledky žáků z České republiky, Slovenska, Finska, Japonska a celkovým průměrem pro země OECD. Students` attitudes play a significant role in their interest in, attention to, and response to science and technology. PISA 2006 has devoted significant attention to obtaining data on students` attitudes and engagement with science, both as part of science assessment and through separate questionnaires. Data on students` attitudes and engagement with science were gathered in four areas - support for scientific evidence, self-belief as science learners, interest in science and responsibility towards resources and environments. In the article are presented examples of some questions from particular areas with results of four of the participating countries - Czech Republic, Slovak Republic, Finland and Japan. There is a short overview of 15-year-olds` attitudes to science in the article, too.
dcterms:title
Postoje žáků k přírodním vědám - výsledky výzkumu PISA 2006 Students` attitudes to science - results of PISA 2006 research Postoje žáků k přírodním vědám - výsledky výzkumu PISA 2006
skos:prefLabel
Postoje žáků k přírodním vědám - výsledky výzkumu PISA 2006 Students` attitudes to science - results of PISA 2006 research Postoje žáků k přírodním vědám - výsledky výzkumu PISA 2006
skos:notation
RIV/00216208:11320/09:00206275!RIV10-MSM-11320___
n3:aktivita
n15:P
n3:aktivity
P(2E06020)
n3:cisloPeriodika
4
n3:dodaniDat
n10:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n8:8046549
n3:druhVysledku
n13:J
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
334709
n3:idVysledku
RIV/00216208:11320/09:00206275
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
Students`; attitudes; science; results; research
n3:klicoveSlovo
n4:research n4:science n4:Students%60 n4:attitudes n4:results
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[7B8B8ACE8E98]
n3:nazevZdroje
Pedagogika
n3:obor
n9:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n7:2E06020
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2009
n3:svazekPeriodika
59
n3:tvurceVysledku
Mandíková, Dana
s:issn
0031-3815
s:numberOfPages
16
n14:organizacniJednotka
11320