This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10292811%21RIV15-MSM-11310___/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n18http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10292811%21RIV15-MSM-11310___
rdf:type
n16:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/pliki/ISBN%20978-83-7271-881-5%20Nauczanie%20i%20uczenie%20sie%20przedmiotow%20przyr%20red%20Jagodzinski%20Wolski.pdf
dcterms:description
The issue of food and nutrition is a topic, that corresponds with the requirements of modern society, with continuous development of disciplines of the natural science and with a matter of fact, that modern Chemistry teaching should be focused on the use of Chemistry in the daily life a where also belongs the application of healthy life style of an individual and society. That is the reason, why this theme should be based on the recommendation of accredited dietary specialists and physicians (Svačina 2008) as an integral part of knowledge and skills, that students gain during the their studies. Inclusion of these themes into the textbooks is, even in the period of arrival of a e-learning, up to date, because a good textbook is, and always will be an important and in many ways irreplaceable tool for education and self-education (Maňák, Klapko 2006). This article introduces the results of analysis of Biology textbooks for secondary schools, that follow the analogical analysis of Chemistry textbooks published by authors of other article (Třeštíková, Klímová 2013). For the textbook analysis a conceptual analysis was used, for more accurate quality evaluation of the conceptual content we used a scaling method (Gavora 2000). Results show that the examined Chemistry and Biology textbooks are in relation to the issue of Food and Nutrition Chemistry a content deficient, which needs to be eliminated while creating new proposals of subject matter of the study schedules, during the main schooling and also while creating new textbooks. The results of analysis are the part of the emerging PHD thesis, which aim, is among others, to create a proposal of tuition content of chosen topic for the grammar school Chemistry subject and to create interactive tuition materials for this topic for teachers and students, that will be evaluated in practice and subsequently revised. Problematika potravin a výživy je téma, které koresponduje s požadavky moderní společnosti, s neustálým rozvojem přírodovědných oborů i s faktem, že moderní výuka chemie by se měla orientovat na využití chemie v běžném životě a kam spadá i uplatňování zdravého životního stylu jedince i společnosti. To je důvod, proč by mělo být toto téma i na základě doporučení uznávaných dietologů a lékařů (Svačina 2008) nedílnou součástí znalostí a dovedností, které získají studenti v průběhu svého studia. Zařazení tohoto tématu do učebnic je i v době nástupu e-learningu velmi aktuální, protože dobrá učebnice je a bude vždy důležitý a v mnohém nezastupitelný prostředek pro vzdělávání a sebevzdělávání (Maňák, Klapko 2006). Článek seznamuje s výsledky analýz středoškolských učebnic biologie, které navazují na analogické analýzy učebnic chemie publikované autory v jiném článku (Třeštíková, Klímová 2013). Pro analýzu učebnic byla použita pojmová analýza, pro přesnější zhodnocení kvality pojmového obsahu byla vybrána metoda škálování (Gavora 2000). Výsledky ukazují, že zkoumané učebnice chemie a biologie obsahují ve vztahu k problematice chemie potravin a výživy obsahové nedostatky, které je třeba odstranit při tvorbě nových návrhů obsahu učiva, při samotné výuce tohoto tématu a také při tvorbě nových učebnic. Výsledky analýz jsou součástí vznikající disertační práce, která si dává za cíl mimo jiné vytvořit návrh obsahu učiva zvoleného tématu pro předmět chemie na gymnáziu a k tomuto tématu vytvořit interaktivní učební materiály pro učitele a žáky, které budou evaluovány v praxi a následně upraveny. Problematika potravin a výživy je téma, které koresponduje s požadavky moderní společnosti, s neustálým rozvojem přírodovědných oborů i s faktem, že moderní výuka chemie by se měla orientovat na využití chemie v běžném životě a kam spadá i uplatňování zdravého životního stylu jedince i společnosti. To je důvod, proč by mělo být toto téma i na základě doporučení uznávaných dietologů a lékařů (Svačina 2008) nedílnou součástí znalostí a dovedností, které získají studenti v průběhu svého studia. Zařazení tohoto tématu do učebnic je i v době nástupu e-learningu velmi aktuální, protože dobrá učebnice je a bude vždy důležitý a v mnohém nezastupitelný prostředek pro vzdělávání a sebevzdělávání (Maňák, Klapko 2006). Článek seznamuje s výsledky analýz středoškolských učebnic biologie, které navazují na analogické analýzy učebnic chemie publikované autory v jiném článku (Třeštíková, Klímová 2013). Pro analýzu učebnic byla použita pojmová analýza, pro přesnější zhodnocení kvality pojmového obsahu byla vybrána metoda škálování (Gavora 2000). Výsledky ukazují, že zkoumané učebnice chemie a biologie obsahují ve vztahu k problematice chemie potravin a výživy obsahové nedostatky, které je třeba odstranit při tvorbě nových návrhů obsahu učiva, při samotné výuce tohoto tématu a také při tvorbě nových učebnic. Výsledky analýz jsou součástí vznikající disertační práce, která si dává za cíl mimo jiné vytvořit návrh obsahu učiva zvoleného tématu pro předmět chemie na gymnáziu a k tomuto tématu vytvořit interaktivní učební materiály pro učitele a žáky, které budou evaluovány v praxi a následně upraveny.
dcterms:title
Chemie potravin a výživa ve středoškolských učebnicích biologie Chemie potravin a výživa ve středoškolských učebnicích biologie Food chemistry and Nutrition in biology textbooks for secondary
skos:prefLabel
Chemie potravin a výživa ve středoškolských učebnicích biologie Food chemistry and Nutrition in biology textbooks for secondary Chemie potravin a výživa ve středoškolských učebnicích biologie
skos:notation
RIV/00216208:11310/14:10292811!RIV15-MSM-11310___
n3:aktivita
n13:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n18:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n5:9796525 n5:8607486
n3:druhVysledku
n12:C
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
7105
n3:idVysledku
RIV/00216208:11310/14:10292811
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
biology textbooks for secondary schools; conceptual analysis; food chemistry
n3:klicoveSlovo
n4:biology%20textbooks%20for%20secondary%20schools n4:food%20chemistry n4:conceptual%20analysis
n3:kontrolniKodProRIV
[14A623C106BE]
n3:mistoVydani
Kraków
n3:nazevEdiceCisloSvazku
neuveden
n3:nazevZdroje
Nauczanie i uczenie się przedmiotów przyrodniczych od przedszkola do studiów wyższych
n3:obor
n10:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
198
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n18:2014
n3:tvurceVysledku
Třeštíková, Tereza Klímová, Helena
s:numberOfPages
5
n9:hasPublisher
Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
n20:isbn
978-83-7271-881-5
n7:organizacniJednotka
11310