This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n22http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8https://schema.org/
shttp://schema.org/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10192087%21RIV14-MSM-11310___/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10192087%21RIV14-MSM-11310___
rdf:type
skos:Concept n9:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://ucitelchemie.upol.cz/konferencephd/sbornik_konference_ucitel_chemie.pdf
dcterms:description
The contribution is focused on description and evaluation of new educational materials aimed on medicinal chemistry. Medicinal chemistry is very important and interesting theme, closely connected to practical and common life. Despite that, medicinal chemistry is not taught at Czech secondary schools or the attention devoted to the theme of medicinal chemistry is not appropriate. There are a lot of reasons for that, especially lack of time and, also lack of materials suitable for teaching of the medicinal chemistry at secondary school. That's why a new set of educational materials was prepared, containing educational text supplemented with variety of tasks, games etc., presentation, and a set of laboratory worksheets. The contribution is focused on description of the materials devoted to medicinal chemistry, suggestions how and why to implement the materials in secondary school education and results of orientation questionnaire research, which deals with opinions and attitudes of students to the theme and evaluation of the laboratory worksheets. The results of the orientation questionnaire research showed positive attitude of our group of secondary school students to medicinal chemistry, which they considered to be very practical and useful theme and majority of them would prefer implementation of suggested experiments into chemistry education. They also considered the prepared worksheets as well prepared and applicable in secondary school. Příspěvek se zabývá popisem a evaluací nových výukových materiálů zaměřených na chemii léčiv. Chemie léčiv je často opomíjené, přesto bezesporu ryze praktické a zajímavé téma, které by mělo mít ve výuce chemie na střední škole své stálé místo, zvláště vzhledem k významu, který léčiva pro život jednotlivce a společnosti mají. To mimo jiné naznačují i výsledky provedeného dotazníkového šetření s žáky gymnázií a jejich učiteli. Příspěvek se v první části zaměřuje na charakteristiku vytvořených výukových materiálů a následně diskutuje možnosti implementace tohoto tématu do výuky na střední škole. Na základě dotazníkového šetření týkajícího se vztahu žáků k chemickým experimentům z oblasti chemie léčiv reflektuje postoj žáků i samotných učitelů k tomuto tématu. Zároveň hodnotí i využitelnost pracovních listů vytvořených k jednotlivým chemickým pokusům. Příspěvek se zabývá popisem a evaluací nových výukových materiálů zaměřených na chemii léčiv. Chemie léčiv je často opomíjené, přesto bezesporu ryze praktické a zajímavé téma, které by mělo mít ve výuce chemie na střední škole své stálé místo, zvláště vzhledem k významu, který léčiva pro život jednotlivce a společnosti mají. To mimo jiné naznačují i výsledky provedeného dotazníkového šetření s žáky gymnázií a jejich učiteli. Příspěvek se v první části zaměřuje na charakteristiku vytvořených výukových materiálů a následně diskutuje možnosti implementace tohoto tématu do výuky na střední škole. Na základě dotazníkového šetření týkajícího se vztahu žáků k chemickým experimentům z oblasti chemie léčiv reflektuje postoj žáků i samotných učitelů k tomuto tématu. Zároveň hodnotí i využitelnost pracovních listů vytvořených k jednotlivým chemickým pokusům.
dcterms:title
Medicinal chemistry in science education at secondary schools Chemie léčiv ve výuce na SŠ Chemie léčiv ve výuce na SŠ
skos:prefLabel
Medicinal chemistry in science education at secondary schools Chemie léčiv ve výuce na SŠ Chemie léčiv ve výuce na SŠ
skos:notation
RIV/00216208:11310/13:10192087!RIV14-MSM-11310___
n9:predkladatel
n17:orjk%3A11310
n5:aktivita
n21:I
n5:aktivity
I
n5:dodaniDat
n14:2014
n5:domaciTvurceVysledku
n18:2351382 n18:6704018
n5:druhVysledku
n15:D
n5:duvernostUdaju
n7:S
n5:entitaPredkladatele
n20:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
65239
n5:idVysledku
RIV/00216208:11310/13:10192087
n5:jazykVysledku
n13:cze
n5:klicovaSlova
chemistry education; educational materials; questionnaire survey; chemical experiments; medicinal chemistry
n5:klicoveSlovo
n6:chemical%20experiments n6:educational%20materials n6:chemistry%20education n6:questionnaire%20survey n6:medicinal%20chemistry
n5:kontrolniKodProRIV
[BDD2BB8C04AD]
n5:mistoKonaniAkce
Olomouc
n5:mistoVydani
Olomouc
n5:nazevZdroje
Aktuální problémy disertačních prací oboru didaktika chemie
n5:obor
n16:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n5:pocetTvurcuVysledku
2
n5:rokUplatneniVysledku
n14:2013
n5:tvurceVysledku
Štefková, Ivona Šmejkal, Petr
n5:typAkce
n12:EUR
n5:zahajeniAkce
2013-10-17+02:00
s:numberOfPages
8
n22:hasPublisher
Univerzita Palackého v Olomouci
n8:isbn
978-80-244-3776-7
n19:organizacniJednotka
11310