This HTML5 document contains 57 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10192064%21RIV14-MSM-11310___/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10192064%21RIV14-MSM-11310___
rdf:type
skos:Concept n19:Vysledek
dcterms:description
Příspěvek podrobně popisuje nový koncept přípravy a přípravu nových aktivit s využitím školních měřicích systémů a prvků badatelsky orientovaného vyučování a POE (predict-observe-explain) přístupu. Koncept, aktivity a nové pracovní listy byly zpracovány v rámci EU projektu COMBLAB. Pro vedení výuky byla navržena odlišná didaktická sekvence motivace, problém - teoretický princip - návrh experimentu - předpověď výsledků - realizace experimentu a sběr dat a jejich sledování - vyhodnocení dat - prezentace výsledků na rozdíl od tradiční teoretický úvod-postup práce (aneb přesně proveď, co je napsáno v postupu) - vyhodnoť data (opět dle popsaného postupu)-závěr (%22jak to vyšlo...%22). Důraz je kladen na motivaci žáků, spojitost s problémy každodenního života a multidisciplinaritu, pracovní listy tak kombinují nutnost zvládnout a chápat principy a poznatky všech přírodovědných předmětů, tedy fyziky, chemie, biologie a případně matematiky. Vytvořené pracovní listy tak respektují požadavky některých významných kurikulárních dokumentů, zejména Rámcových vzdělávacích programů (RVP). Zpracované pracovní listy tak snad budou užitečným pomocníkem učitelům SŠ, příspěvkem do zatím poměrně omezené nabídky úloh zpracovaných pro alternativní způsoby výuky (IBSE) a zajímavou alternativou ke stávajícím úlohám sledujícím tradiční didaktickou sekvenci. První výsledky testování úloh naznačují, že žáci oceňují spojitost s praxí a jsou motivováni zadáním úlohy, nicméně na druhé straně se ukazuje, že samotná realizace úloh je, dle očekávání, časově náročnější než při využití tradiční didaktické sekvence. The contribution is focused in detail on description of new concept of preparation of new laboratory worksheets implementing MBL (microprocessor based laboratory) in the framework of EU project COMBLAB. The laboratory worksheets are based on elements of IBSE (inquiry based science education) and POE (predict-observe-explain) methods. The worksheets also require students to combine knowledge of all science branches (chemistry, physics and biology) to achieve the multidisciplinary character. A different didactic sequence is also recommended in implementation of worksheets in school education with emphasis to motivation of students and connection of solved problems to common life. With respect to that, the worksheets are designed to develop not only learning and problem-solving competencies, but also social and other competencies as it is required by Framework educational programmes (FEP). Preliminary results of evaluation of worksheets showed motivation of students to solve the problems described in worksheets. On the other hand, the lab course is more time-consuming in comparison to %22traditional%22 worksheets. Příspěvek podrobně popisuje nový koncept přípravy a přípravu nových aktivit s využitím školních měřicích systémů a prvků badatelsky orientovaného vyučování a POE (predict-observe-explain) přístupu. Koncept, aktivity a nové pracovní listy byly zpracovány v rámci EU projektu COMBLAB. Pro vedení výuky byla navržena odlišná didaktická sekvence motivace, problém - teoretický princip - návrh experimentu - předpověď výsledků - realizace experimentu a sběr dat a jejich sledování - vyhodnocení dat - prezentace výsledků na rozdíl od tradiční teoretický úvod-postup práce (aneb přesně proveď, co je napsáno v postupu) - vyhodnoť data (opět dle popsaného postupu)-závěr (%22jak to vyšlo...%22). Důraz je kladen na motivaci žáků, spojitost s problémy každodenního života a multidisciplinaritu, pracovní listy tak kombinují nutnost zvládnout a chápat principy a poznatky všech přírodovědných předmětů, tedy fyziky, chemie, biologie a případně matematiky. Vytvořené pracovní listy tak respektují požadavky některých významných kurikulárních dokumentů, zejména Rámcových vzdělávacích programů (RVP). Zpracované pracovní listy tak snad budou užitečným pomocníkem učitelům SŠ, příspěvkem do zatím poměrně omezené nabídky úloh zpracovaných pro alternativní způsoby výuky (IBSE) a zajímavou alternativou ke stávajícím úlohám sledujícím tradiční didaktickou sekvenci. První výsledky testování úloh naznačují, že žáci oceňují spojitost s praxí a jsou motivováni zadáním úlohy, nicméně na druhé straně se ukazuje, že samotná realizace úloh je, dle očekávání, časově náročnější než při využití tradiční didaktické sekvence.
dcterms:title
Microcomputer based laboratory - concept of activity with inquiry based science education elements Koncepce úlohy pro školní měřicí systém s využitím prvků badatelsky orientovaného vyučování Koncepce úlohy pro školní měřicí systém s využitím prvků badatelsky orientovaného vyučování
skos:prefLabel
Koncepce úlohy pro školní měřicí systém s využitím prvků badatelsky orientovaného vyučování Koncepce úlohy pro školní měřicí systém s využitím prvků badatelsky orientovaného vyučování Microcomputer based laboratory - concept of activity with inquiry based science education elements
skos:notation
RIV/00216208:11310/13:10192064!RIV14-MSM-11310___
n19:predkladatel
n20:orjk%3A11310
n3:aktivita
n12:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n4:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n7:1477366 n7:3575772 n7:2351382
n3:druhVysledku
n9:D
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
83181
n3:idVysledku
RIV/00216208:11310/13:10192064
n3:jazykVysledku
n5:cze
n3:klicovaSlova
key competencies; didactic sequence; chemistry education; biology; interdisciplinary education; Predict-Observe-Explain concept; POE concept; inquiry based science education; IBSE; Probeware; Microprocessor based laboratory; MBL
n3:klicoveSlovo
n6:IBSE n6:Predict-Observe-Explain%20concept n6:Microprocessor%20based%20laboratory n6:MBL n6:didactic%20sequence n6:biology n6:key%20competencies n6:POE%20concept n6:Probeware n6:interdisciplinary%20education n6:chemistry%20education n6:inquiry%20based%20science%20education
n3:kontrolniKodProRIV
[777A5D57592A]
n3:mistoKonaniAkce
Donovaly, Slovensko
n3:mistoVydani
Banská Bystrica
n3:nazevZdroje
Súčasnosť a perspektívy didaktiky chémie III
n3:obor
n21:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
5
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2013
n3:tvurceVysledku
Šmejkal, Petr Tortosa Moreno, Montserrat Stratilová Urválková, Eva Teplý, Pavel Skoršepa, Marek
n3:typAkce
n15:EUR
n3:zahajeniAkce
2013-05-29+02:00
s:numberOfPages
7
n8:hasPublisher
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
n17:isbn
978-80-557-0546-0
n14:organizacniJednotka
11310