This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12https://schema.org/
shttp://schema.org/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10191936%21RIV14-MSM-11310___/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10191936%21RIV14-MSM-11310___
rdf:type
skos:Concept n13:Vysledek
dcterms:description
The contribution is focused on presentation of the partial study made in the framework of EU project COMBLAB. The contribution deals with some aspects of implementation of MBL (Microcomputer based laboratory) in secondary school education. The concept and aspects of preparation of new activities (worksheets) with employment of MBL with elements of IBSE (Inquiry based science education) and POE (Predict-Observe-Explain) approaches is described and some results of testing of activities with students of all the participating countries are also presented. The preliminarly results showed that students well understood the merit of the activities and also consider the prepared activities as interesting and motivating, especially if they are connected to common life. Příspěvek je zaměřen na prezentaci dílčích výsledků získaných v rámci EU projektu COMBLAB a zabývá se některými aspekty výuky s využitím školních měřicích systémů (MBL - Microcomputer Based Laboratory). Příspěvek popisuje koncepci tvorby úloh s využitím školních měřicích systémů a prvků badatelsky orientovaného vyučování a POE přístupu (Predict-Observe-Explain) a dále popisuje koncept testování a výsledky testování vytvořených úloh ve skupinách SŠ žáků v zemích participujících na projektu. Výsledky naznačují, že žáci dobře chápali zadání úloh a úlohy se jevily jako zajímavé a motivující, zvláště v pokud byly orientovány na praktické otázky související s každodenním životem.
dcterms:title
Implementation of MBL activities into secondary school education Implentácia aktivit do vyučovania v počítačom podporovanom laboratóriu na stredných školách
skos:prefLabel
Implentácia aktivit do vyučovania v počítačom podporovanom laboratóriu na stredných školách Implementation of MBL activities into secondary school education
skos:notation
RIV/00216208:11310/13:10191936!RIV14-MSM-11310___
n13:predkladatel
n17:orjk%3A11310
n3:aktivita
n9:O
n3:aktivity
O
n3:dodaniDat
n14:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n21:3575772 n21:2351382
n3:druhVysledku
n6:D
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
79207
n3:idVysledku
RIV/00216208:11310/13:10191936
n3:jazykVysledku
n4:sla
n3:klicovaSlova
motivation; chemistry education; scientific competencies; Predict-Observe-Explain concept; POE concept; microcomputer based laboratory; MBL
n3:klicoveSlovo
n7:POE%20concept n7:MBL n7:Predict-Observe-Explain%20concept n7:chemistry%20education n7:microcomputer%20based%20laboratory n7:motivation n7:scientific%20competencies
n3:kontrolniKodProRIV
[1DDD526F3231]
n3:mistoKonaniAkce
Donovaly
n3:mistoVydani
Banská Bystrica
n3:nazevZdroje
Súčastnosť a perspektívy didaktiky chémie III.
n3:obor
n5:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
5
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2013
n3:tvurceVysledku
Urban-Woldron, Hildegard Šmejkal, Petr Tortosa Moreno, Montserrat Skoršepa, Marek Stratilová Urválková, Eva
n3:typAkce
n19:EUR
n3:zahajeniAkce
2013-05-29+02:00
s:numberOfPages
6
n20:hasPublisher
Fakulta prírodných vied, univerzita Mateja Bela Banská Bystrica
n12:isbn
978-80-557-0546-0
n18:organizacniJednotka
11310