This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10156018%21RIV14-GA0-11310___/
n3http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10156018%21RIV14-GA0-11310___
rdf:type
n7:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Článek se zabývá tematikou regionu v geografickém vzdělávání, resp. možnosti využití symboliky území v regionální výchově, se zřetelem na uvedení konkrétního příkladu využití symboliky vybraného území v regionální výchově. V první části příspěvku se diskutují klíčové pojmy i jejich význam v geografickém vzdělávání (region, regionální vědomí, regionální identita). Následující část specifikuje je ve vztahu k symbolickému tvaru regionu a možnostem jeho využití ve výuce. Konkrétním postupům, jak pracovat s regionálními symboly, je věnována závěrečná část. Na příkladu Frýdlantska se uvádějí návrhy možného využití, možnosti práce s regionálními symboly v hodinách zeměpisu. Doplněno je i stručné zhodnocení přínosu k regionálnímu vzdělávání. The Symbolic Shape of a Region and Regional Instruction: The Frýdlant Region. This article explores the topic of regions in geographical education. Specifically, it examines possibilities for utilising a given region's symbols to teach about that region. The first section discusses certain key terms and their importance in geographical education (region, regional consciousness and regional identity). Next, the article focuses on these terms in relation to the symbolic shape of a region. The concluding section provides specific procedures for working with regional symbols. Using the example of the Frydlánt Region, the author presents certain methods for utilising regional symbols during geography lessons. A brief assessment of the benefits of such an approach to regional instruction is provided. The article also introduces additional proposals for effective instruction, including a worksheet and helpful method tips (accessible at www.geography.cz/geograficke-rozhledy under Materiály). Článek se zabývá tematikou regionu v geografickém vzdělávání, resp. možnosti využití symboliky území v regionální výchově, se zřetelem na uvedení konkrétního příkladu využití symboliky vybraného území v regionální výchově. V první části příspěvku se diskutují klíčové pojmy i jejich význam v geografickém vzdělávání (region, regionální vědomí, regionální identita). Následující část specifikuje je ve vztahu k symbolickému tvaru regionu a možnostem jeho využití ve výuce. Konkrétním postupům, jak pracovat s regionálními symboly, je věnována závěrečná část. Na příkladu Frýdlantska se uvádějí návrhy možného využití, možnosti práce s regionálními symboly v hodinách zeměpisu. Doplněno je i stručné zhodnocení přínosu k regionálnímu vzdělávání.
dcterms:title
Symbolický tvar regionu a regionální výchova: příklad Frýdlantska Symbolický tvar regionu a regionální výchova: příklad Frýdlantska The Symbolic Shape of a Region and Regional Instruction: The Frýdlant Region
skos:prefLabel
Symbolický tvar regionu a regionální výchova: příklad Frýdlantska The Symbolic Shape of a Region and Regional Instruction: The Frýdlant Region Symbolický tvar regionu a regionální výchova: příklad Frýdlantska
skos:notation
RIV/00216208:11310/13:10156018!RIV14-GA0-11310___
n7:predkladatel
n8:orjk%3A11310
n4:aktivita
n11:S n11:P
n4:aktivity
P(GAP404/12/1112), S
n4:cisloPeriodika
2
n4:dodaniDat
n12:2014
n4:domaciTvurceVysledku
n15:3904075
n4:druhVysledku
n5:J
n4:duvernostUdaju
n19:S
n4:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
109340
n4:idVysledku
RIV/00216208:11310/13:10156018
n4:jazykVysledku
n16:cze
n4:klicovaSlova
regional instruction; symbolic shape of a region; regional symbols; regional identity; region
n4:klicoveSlovo
n10:symbolic%20shape%20of%20a%20region n10:region n10:regional%20identity n10:regional%20instruction n10:regional%20symbols
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[D65EA9A79BDE]
n4:nazevZdroje
Geografické rozhledy
n4:obor
n13:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:projekt
n18:GAP404%2F12%2F1112
n4:rokUplatneniVysledku
n12:2013
n4:svazekPeriodika
23
n4:tvurceVysledku
Šifta, Miroslav
s:issn
1210-3004
s:numberOfPages
3
n3:organizacniJednotka
11310